Jangan Dibiar Semakin Menyusut

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 


JANGAN DIBIAR SEMAKIN MENYUSUT ~ Masih di bulan pertama tahun masihi.Di sesetengah tempat hujan masih lagi turun tanpa henti.Alhamdulillah.Ada yang menganggapnya nikmat rezeki .. tidak kurang berasa bimbang lebih-lebih lagi jika banjir melanda.Moga-moga banjir segera surut dan bersamanya membawa rasa kebimbangan yang bersarang dihati penduduk.Aminnn.

TAKWA .. ..
Definisi : ketaatan kpd perintah dan la­rangan Allah (kerana takut, kasih dan hormat kpd-Nya). bertakwa menaruh perasaan takut, kasih, hormat, serta patuh kpd Allah: Sesungguhnya orang yg paling ~ kpd Allah ialah orang yg benar-benar taat kpd perintah-Nya.

Bila ada rasa sayang kita akan sentiasa berasa bersemangat.Kasih sayang boleh juga menjadi satu keperluan emosi yang letakknya dihati.RASA SAYANG DAN CINTA sesama makhluk itu mesti ada,agar saling menghargai satu sama lain sentiasa.Namun peruntukkan rasa sayang dan cinta paling besar pada PENCIPTA agar rasa ketakwaan itu tidak dibiar semakin menyusut.

Dewasa ini,masing-masing berlumba-lumba.Tidak kiralah sesiapa pun sebenarnya.Siapa lebih itu,,siapa lebih ini,,siapa hebat itu dan siapa hebat ini.Bukan satu hal yang asing dan pelik kerana sikap berlumba-lumba atau bersaing ini kalau diacuankan dengan betul,baik dan cantik jadinya.Asal diputihkan hati dan fikiran.SEMANGAT MENJADI HAMBA YANG DIPANDANG juga perlu diusahakan.Jangan dibiar semakin menyusut rasa untuk terus berada dilandasanNYA.

Jangan Dibiar Semakin Menyusut
KREDIT IMEJ : GOOGLE 

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. semoga hidup dan mati kita dlm iman.. Aaaminnn ~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Amin...aminn..aminn..jangan berhenti berdoa agar hujungnya husnulkhatimah...😊

      Padam
  2. Semoga kita sentiasa istiqomah perbaiki diri kita mencari redha Ilahi.. aamiin ya rabb..

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah kak Sue..sedaya dan selagi mampu..paksa diri...😊

      Padam
  3. Balasan
    1. Alazilaillahailahuwalhayulqayumwaatubuilaik😊

      Padam
  4. Semoga kita sentiasa berusaha dan terus berusaha memperbaiki amalan kita ye PC. Dosa setiap hari buat tp jgn lupa nk bertaubat sama. Peringatan utk diri kak ana sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak....taubat tu sangat penting...taubat ni macam kita pecahkan tembok(dosa)..
      Moga tiada rasa jemu untuk berubah..amin.

      Padam
  5. Semoga kita selalu dalam lindungan Rabb :)

    BalasPadam
  6. Semoga Allah sentiasa merahmati dan melindungi kita atas jalan yang lurus... aamiin ya Rabb.

    BalasPadam
  7. Kita jangan bagi iman kita menyusut kerana iman lah akan kuatkan pegangan agama kita. Betul kan kak PC. Info terbaik kak PC. :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama