Diri Yang Sebenarnya ..

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum ♡ 

DIRI YANG SEBENARNYA .. ~ Khilaf itu tidak dapat dipisahkan daripada diri PC sendiri.Hakikat.Selagi kita ini hidup,ya..potensi untuk melakukan khilaf itu ada.Atau mungkin sentiasa ada.Ada khilaf berpunca daripada diri kita sendiri kemudian melibatkan orang lain...ada juga sesetengah hal..khilaf itu bukan bermula daripada diri kita namun dengan kehendak Allah SWT kita turut terpalit dengan khilaf yang diperlakukan oleh orang lain.

Pintu-pintu dan jendela-jendela taubat itu sentiasa luas terbuka bagi manusia yang bersungguh mahu melakukannya.Selagi malaikat maut masih sekadar melihat dan belum melaksanakan tugasnya..selagi malaikat Israfil belum meniup SangkakalaNYA..ya,kuncinya mahu atau tidak sahaja.

Hanya kekasih Allah SWT ini sahaja yang maksum.Rasulullah SAW.

Definisi MAKSUM : terlepas (tercerai, terpisah) drpd sesuatu yg buruk.RUJUKKAN



Diri Yang Sebenarnya  ..
Dan untuk melupakan pula ...
P E R J U A N G A N


*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

15 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Manusia tu lemah sifat dia. Khilaf tu tak pernah lari dari semua manusia. Even kak ana pun setiap hari berbuat khilaf. Kadang tanpa sengaja. Bila tersedar cpt2 beristighfar moga2 Allah menberi keampunan atas kelehamahan kita sebagai hambaNya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tepat kak...setuju...khilaf tu sangat mudah berlaku...tak kira sama ada sengaja atau tidak..yang penting bila sedar,kita berusaha tidak mengulagi lagi..

      Padam
  2. Setiap manusia tu ada khilafnya kan PC.. termasuk la Kak Sue juga..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak Sue..tak terkecuali PC kak...Allahu..merisaukan sebenarnya..

      Padam
  3. semoga abe kie sempat bertaubat sebelum mati..

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah Cikgu AK..amin..moga kita semua Allah SWT peri kesempatan bertaubat.

      Padam
  4. manusia memang takkan lari daripada khilaf, self reminder utk diri sendiri juga ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju...kalau tidak terucap di mulut...lintasan dihati tidak mustahil.

      Padam
  5. Wowww.... GV suka ayat melakukan itu manusia, memaafkan tu kemanusiaan dan untuk melupakan itu perjuangan. 100% betul kak PC. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Daripada manusia nak berubah dalaman menjadi ada rasa sangat susah GV..apatah lagi mahu terus melupakan seperti tiada apa yang berlaku...Allahu...silap pandu boleh jadi dendam.Nauzubillahiminzaliq.

      Padam
  6. kita mmg sering buat kesilapan dengan niat dan tanpa niat. Semoga kesalahan kita dimaafkan dan dan kita memaafkan kesalahan orang lain jugak..walau kekdg tu susah kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul...bila buat khilaf,istighfar..taubat dan cuba tidak ulangi lagi.Memaafkan dan berusaha melupakan.moga kebaikkan kita Allah terima.

      Padam
  7. manusia tidak pernah terlepas dari khilafnya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama