21 January 2018

Baligh Je .. Maka Terlibatlah Dengan Saham

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum ♡ 


BALIGH JE .. MAKA TERLIBATLAH DENGAN SAHAM ~ Sebut saham terbayang duit💰💰💰Hehe.Siapa yang tidak memerlukan duit.Betul tak.Sampai dikaunter .. lima sen pun dituntut tahu tak..cuba bagi lima puluh sen pada kanak-kanak masa raya..mahu diperlinya kita yang memberi..tak semua macam tu tapi ada..garu ketiak tuan rumah.
BALIGH JE .. MAKA TERLIBATLAH DENGAN SAHAM
Google image 

Secara ringkasnya merujuk sumber..Saham biasanya merujuk kepada perkongsian hak milik dalam syarikat. Pemilik dan penyokong pembiaya sesuatu syarikat mungkin membuat keputusan untuk menjual syarikat untuk mendapat wang. Bagaimanapun ini biasanya mengakibatkan kehilangan kawalan ke atas syarikat tersebut.Ini dari sudut urusan perniagaan..

Realitinya kalau dilihat ada juga terkait pada perjalanan hidup kita.Mahu tidak mahu..bersedia atau tidak..

BALIGH JE .. MAKA TERLIBATLAH DENGAN SAHAM

Definisi BALIGH : sudah cukup besar atau remaja dan sudah matang sifat-sifat kelelakiannya atau kewanitaannya (biasanya berumur 12–15 tahun bagi lelaki atau 9–12 tahun bagi perempuan).SUMBER

Saham ini lebih perlu perhatian dan pengurusannya.Merangkumi segenap aspek kehidupan.Tauhid,ibadah,faraid,munakahat,muamalat,jenayat,,ya keseluruhannya.Sebenarnya masing-masing merupakan saham satu sama lain..ibu bap,anak-anak,suami isteri,adik beradik,rakan-rakan..setiap seorang pemegang saham kerana kita semua diikat dengan ikatan darah daging atau keturunan serta silaturahim.

Labur di dunia .. ambil faedah di akhirat..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

9 comments:

  1. Semoga kita mengumpul saham yang baik, bukan yang tidak baik.

    ReplyDelete
  2. Semoga kebaikan yg tidak seberapa kita lakukan ni mendapat nilai di sisiNya dan menjadi saham kita di sana ye PC.

    ReplyDelete
  3. Semoga perkara baik yang kita buat menjadi saham kita di akhirat nanti kan PC.. aamiin ya rabb..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sangat-sangat berharap gitu kak Sue😄

      Delete
  4. Husniey suka mengingatkan diri dengan ayat 'bertanggungjawab'

    Di dunia ini kita harus tanggung di akhirat perlu dijawab.. Tak kira yang baik mahu pun jahat pasti ada kesannya.. Buat baik kita akan dapat ganjaran pahala kan.. Saham akhirat.. Allahu terima kasih kak pc atas ingatan di atas👍

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..apa pun..di dunia tanggung di akhirat jawab..😄 justeru berhati-hati.

      Delete
  5. Kumpulah saham untuk akhirat kita juga.

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..