Nanti .. Fikir Dulu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


NANTI .. FIKIR DULU || Kalau ada yang mengatakan ambil waktu untuk berfikir sebelum bertindak itu membuang masa ... biarkan.Silap.Adalah sangat wajar pertimbangan dilakukan.Nekad itu perlu pada sesetengah perkara.Kalau kita boleh minimumkan masalah dengan berfikir sebelum bertindak ... mengapa tidak.

Terburu-buru itu nafsu...

PENYUMBANG YANG BAGAIMANA.Sumbangan yang hendak diberi bergantung pada keperluan dan kehendak situasi saat itu,atau sepanjang situasi itu memerlukan.Tidak semestinya kebendaan,terserah pada tahap keterdayaan penyumbang itu juga.Tiada yang memaksa dan tiada rasa terpaksa.Saling redha.Saling berlapang dada.Berlainan kisah bila diminta atau secara sukarela menyuarakan serta berkongsi pendapat..MESTI LEBIH berwaspada.Ada suntikkan modal di situ.Untungnya lebih besar atau ruginya lebih berganda.Modal itu tidak juga bererti kebendaan.Lebih daripada itu.

LETAK DIRI DISITUASI ITU.Tidak mengalami bukan bermakna tidak boleh cuba memahami.Ya,cuba memahami.Kalau hendak belajarlah memahami.Jika sebaliknya.Terserah.Kunci mulut,tidak usah bicaranya seolah tahu segala.Terlajak!.Istighfar.Pengampunan dariNya sentiasa ada.

Nekad ... terus meluru.Tawakkal mula awalnya penuh hikmah.Pilihlah laluan mana lebih mententeramkan minda dan jiwa.


*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. In shaa Allah.. t kasih atas peringatan dan nasihat ini. Semoga Allah sentiasa memberkati... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama