Melangkah Dengan Bissmillah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


MELANGKAH DENGAN BISSMILLAH || Sepasang kaki anugerah.Hargai sebaiknya.Hayunlah ke tempat yang membuat kita kaya raya dan mewah di sana kelak.Usahakan bagaimana pun caranya.

Kaki melangkah tersusun rapi
Berwangi-wangian ke taman syurga
Berlapang dada bersenang hati
Manfaatkan taman-taman syurga di dunia

KAWAL.Ada ketika sebelum kaki melangkah hati terlebih dulu melangkau.Baik atau sebaliknya apa yang di lintaskan,hanya diri dan Tuhan yang tahu.Begitu juga fikiran kita..ada masa jauh membayangkan hingga diluar kotak pemikiran.Bagus namun jangan lepasi sempadan.

MENCARI.Banyak perkara perlu dicari,diminta dan diusaha.PC suka menggunakan frasa "usaha"...kerana ada sebahagian daripada takdir kita Tuhan melihat sejauh mana usaha hamba-hambaNYA..Hendak buang tabiat buruk carilah jalannya.Mahu lebih mendekat Tuhan selusuru kalamNya.MELANGKAH DENGAN BISSMILLAH.


Jangan campuradukkan kebaikkan dengan keburukkan.Untuk kebaikkan menutupi keburukkan ianya memerlukan waktu..sedang satu keburukkan itu mampu melenyapkan 1000 kebaikkan.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 



PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Jika niat didahulukan untuk melakukan sesuatu yang dosa, maka Tuhan masih lagi tidak mengiranya dosa, tapi jika langkah kaki sampai dahulu, maka tercatatlah segala-galanya...

    BalasPadam
  2. Betul tu PC. Satu keburukan saja dan menutup semua kebaikan yg pernah di buat. Tp hakikatnya manusia tu tak pernah buat silap. Harus di beri peluang kedua untuk memperbaiki kesilapan tersebut.

    Salam Jumaat buat PC. Semoga beroleh keberkatan hari penuh barokah ni.

    BalasPadam
  3. Setiap perbuatan baik mestilah dimulakan dengan Bismillah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama