Letakkan Diri Sepertinya...

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

LETAKKAN DIRI SEPERTINYA || Alhamdulillah hujan turun membasahi bumi.Mungkin ada yang berkeluh kesah kerana berasakan susah untuk membuat pergerakkan ketika hujan ... namun percayalah ada yang sangat-sangat bersyukur bila mana hujan turun ... setiap rintik-rintik hujan itu nikmat ... hayatilah dan syukurilah setiap pemberian Tuhan.

SEKADARNYA SAHAJA.Hati kita rapuh,akan berasa sedih melihat orang lain sedih dan menangis.Kadang hati kita membara juga bila melihat orang lain melemparkan kemarahan.Tapi sejaug mana rasa yang bertandang itu bertahan lamanya.Sedihnya.Gembiranya.Marahnya.Kecewanya.Segala rasa yang ada.Tidak akan berasa rasa yang sama selagi hal tersebut tidak sendiri kita lalui.Tidak sendiri kita rasai.Benar,setiap hal telah Tuhan susun aturkan.Namun jangan pernah lupa ada sesetengah benda yang kita perolehi kerana daripada khilaf diri sendiri.

Jaga Tuhan ... yang lainnya pasti terjaga dan terpelihara ... inshaAllah.

NIKMAT YANG SANGAT SINGKAT.Kemarahan.Dendam.Hal yang menjurus ke arah lembah dosa ... nikmat yang sangat singkat akan dirasai pelakunya di dunia.Mudah yang akhirnya padah.Ringan yang penyudahnya berat.Luas yang sebenarnya sempit.Dirasakan kotor bukan?..namun buka mata hati seluas-luasnya ... jadi insan yang baru seperti seorang bayi yang baru lahir je dunia ... ingat Tuhan ... ingat Rasulullah SAW. ... ingat ibu ayah ... 

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

15 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. kadang iri hati dengan kegembiraan orang lain.. cepat2 istigfar

    BalasPadam
    Balasan
    1. Moga kegembiraan dan bahagia mereka merebak kepada kita juga :)

      Padam
  2. syukur alhamdulillah hujan...panas mahupun hujan disyukuri

    BalasPadam
  3. Kak ana kalau hujan turun suka sgt. Cepat2 tadah tangan berdoa sebab salah satu masa doa di angkat ialah ketika hujan turun. Lagipun hujan kan rahmat. Banyak kebaikan yg kita boleh dpt dgn turunnya air hujan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Kak...PC pun gitu...sebab ada hikmah dan aura tersendiri bila hujan ni..masa submit doa terbaik selain waktu sujud solat... :)

      Padam
  4. Semoga kita semua sentiasa dipelihari hati dan jiwa serta tergolong dikalangan org2 yg menghargai dan bersyukur... aamiin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. InsyaAllah amin..haeapnya begitulah hingfa nafas yang terakhir :)

      Padam
  5. InsyaAllah... Terima kasih atas pesanan ini.....

    BalasPadam
  6. Kena sentiasakan berfikiran positif dan ingatkan diri supaya sentiasa bersyukur apa yang kita ada. Semoga kita dijauhi daripada hal-hal negatif. InsyaAllah. Amin. Nasihat yang sangat bagus kak Perdu. :)

    BalasPadam
  7. hujan atau panas perlu disyukuri kerana setiap apa yang Allah bagi tu ada kepentingannya untuk setiap hambaNya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama