Janganlah Bersedih...Biarkan.

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


JANGAN BERSEDIH...BIARKAN || Rasa rendah diri.Biar tidak sentiasa dirasai tapi sesekali rasa itu menjelma.Menguasai diri bercampur baur dengan emosi.Astarghfirullahaalaazim.Kerapuhan hati itu ada biar adakala cuba digagahi sentiasa.Mulut boleh berdusta tapi hakikat hati yang tidak mungkin mampu membolak balik bicara.Suara hati dan Pencipta tiada jarak antaranya.

Jangan bersedih...biarkan

UMPATAN.Sesekali boleh dibiar bersama angin yang berlalu.Sedayanya di"abai"kan..di"lantak"kan..di"pekak"kan.Andai sering,tersangkut juga diqalbu.Terakam juga diminda.Terhasut juga godaan syaitan.Rugi harta benda kita sedih.Kita risau,tapi pernah terfikirkah kerugian yang akan ditanggung pada mereka yang mengumpat mengata.Mangsa?!?..sabarlah,jangan bersedih...biarkan.Yakin pada DIA.

TIDAK SEPERTINYA.Seringkali PC katakan setiap kita ada buku berbeza.Buku takdir kehidupan yang tidak sama.Mungkin sangat jauh bezanya.Buku yang setiap detik dikemaskini kanan dan kiri juga tidak sama imbangannyakan..Harapnya pada catatan kebaikkan itu memberat dan mewah.Tidak terasa,tidak kelihatan namun bertindaklah berbekalkan iman,ilmu dan kewarasan akal.Bersedih itu perlu kerana emosi perlu diluah dan diterjemah.Sekirang apa yang kita damba tidak sepertinya..jangan bersedih..biarkan..biar DIA atur mengikut apa terbaiknya untuk kita.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Huhuhu betul tu kak pc.. Ada masa bila org mengumpat kite, kita lantakkan saja.. Sampai satu tahap yang membuatkan aib kita sekali terbuka, memang sabar dah hilang time tu..

    BalasPadam
  2. teringat2 lagu haliza lah tahzan bila rasa sedih..

    BalasPadam
  3. Kadang2x bila kita sedih, kita terlupa yang kita sebenarnya boleh berdoa kepada Allah SWT dan memohon kepadaNya agar permudahkan urusan hidup dunia dan di akhirat kita. Betul kata kak Perdu, setiap orang ada buku yang berbeza dan setiap apa yang berlaku pada ada hikmahnya.

    BalasPadam
  4. betul tu pc, biarkanla.. pujuk hati

    BalasPadam
  5. La tahzan.. buat apa saje dgn niat kerana Allah

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum Wrmbth

    Apa khabar dan selamat pagi selasa sis perdhu cinta

    Hakikat dunia

    Mulut orang kita tak boleh tutup

    Biarkan saja

    Sebab kalau kita jadikan apa orang kata

    Memang susah nak buat kerja

    Lagipun kita buat kerja sebab nak dapat redha Allah swt kan

    BalasPadam
  7. Wkmsalam
    Mudah2an kita sentiasa dilindungi daripada umpatan, kesedihan dan perkara2 yang mungkar

    BalasPadam
  8. Semoga kita terhindar dari umpatan dan segala perkara yang dimurkai Allah.. Kena sentiasa berlapang dada dan set minda bahawa kita sedang diduga.. In shaa Allah boleh terima dengan hati terbuka..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama