Awas!! Ada Kesinambungannya Ya..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖


AWAS!! ADA KESINAMBUNGANNYA YA || Filem kalau yang gempak,,yang menonton pasti harapkan ada bahagian dua,tiga dan seterusnya.Ditambah dengan hero dan heroinnya yang bijak menghayati watak dan bukan kerana paras rupa..huiiii pecah cermin mata anak dara gara-gara tersembul biji mata..😉*fanatik biar berpada*..yang lelaki mulalah terbawa-bawa..nak selamat bawa adik beradik..isteri atau ibu..peganglah tangan sampai keluar garam..bawa awek takut pegang tangan nanti menyala api.Bab-bab bersiri ni bukan sekadar drama ditelevisyen yang adakala sehingga beratus episod...malahan sedar atau tidak sebenarnya begitu juga dengan perjalanan hidup kita..

....awas!! ada kesinambungannya ya....

Awas!! Ada Kesinambungannya Ya..
Google image 


BERMULA DARIPADA SUAPAN. Penyakit bermula daripada perut.Darah daging ditubuh kita tumbuh juga daripada perut.Apa yang kita makan.Apa yang disuap ke mulut setiap hari,sedari pertama kali.Bayi dalam rahim ibunya mendapat nutrisi daripada makanan yang dimakan ibunya.Anak kecil yang disuap oleh ibu ayahnya juga merasai suapan pertama maka ibu bapanya perlu pastikan status makanan tersebut.Takkan nak bagi anak makan makanan kucing🐱 ya tak...mestilah yang berkhasiat dan sesuai dgn umurnya👶🙆.Penting sangatkah makan makanan yang halal dan suci?.....P-E-N-T-I-N-G lah.Sangat-sangat penting kerana ia mempengaruhi banyak hal.


Awas!! Ada Kesinambungannya Ya..
Google image 

BERAKHIR DENGAN KEMATIAN.Sesuatu yang pasti akan dilalui walau ditakuti.Bagaimana wajah disaat mengadap Ilahi.Bagaimana mahu menjawab 1001 soalan pada setiap apa yang diamanahkan dan dipertanggungjawabkan..subhanAllah.Amalan.Ya moga setiap ganjaran kebaikkan pada setiap amalan itu menjawab segala soalan dengan sangat cemerlang...amin.Namun sebelum itu...sebelum ke padang mahsyar..kehidupan bermula dari alam kubur.Ukuran lebar dan kedalaman yang sama pada sesiapa pun saat itu sebenarnya pada pandangan kasar manusia.Bezanya hanya sekujur jasad yang sudah tidak bernyawa itu saja yang mengetahui dan merasai.Luas atau sempit..terang atau gelap..wangi atau busuk..mewah atau miskin..bahagia atau derita sengsara.Saat makhluk dibumi yang masih hidup takut dan berdoa agar lambat berlakunya kiamat..mereka di alam kubur mengharapkan segeralah ianya berlaku.

Jangan fikir hidup itu hiduplah sekadar hidup....mati itu matilah sekadar mereput..kerana ada kesinambungannya..ada yang ditinggalkan namun si mati mengharapkan sesuatu dari apa yang ditinggalkan..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi  
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul tu, bermula dari suapan akan memberi kesan pada generasi akan datang... apa yang kita isi untuk diri kita dan anak-anak akan mempengaruhi hatinya, mindanya....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..itu yang kadang ada terlepas pandang...moga kita semua sentiasa berhati-hati dan beringat sentiasa...

      Padam
  2. Makanan akan jadi darah daging kita. Sebab tu kena makan makanan yg halal dan bersih. Semoga kita dikurnia rezeki yang halal dan kesihtan yang terbaik hendaknya. Amin.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju Sis...nampak kecil dan mudah...menyuap makanan tidak cukup sekadar bissmillah dan alhamdulillah...ada juga lain yang perlu diambil kira..

      Padam
  3. Kena Jaga segala perlakuan seharusnya mengikuti sunnah

    BalasPadam
  4. Wkmsalam.
    Harap2 rezeki yang kita raih untuk seisi keluarga kita penuh keberkatan dan mengikut syariatNya.

    BalasPadam
  5. Setuju sgt.. makanan tu yg jadi darah daging malah yg membentuk jiwa dan nurani. Semoga sentiasa dilindungi dengan hasil yg baik buat kita semua... aamiin.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama