Akan Tiba Saatnya Nanti..Sementara Itu Bersabarlah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


AKAN TIBA SAATNYA NANTI..SEMENTARA ITU BERSABARLAH || Rasa berkeinginan itu sentiasa bercambah.Berkeinginan akan sesuatu hal,perkara dan kebendaan.Kanak-kanak dengan caranya,remaja dengan rentaknya,dewasa dengan ragamnya dan dewasa matang dengan bawaannya.Masing-masing.Tetapi dalam hidup kita adanya ruang di mana tidak setiap apa yang dihajati itu kabul dengan segera.

KEHIDUPAN DI DUNIA KEHIDUPAN DI AKHIRAT.Di antaranya terisi dengan banyak dugaan.Dunia-dugaan-akhirat.Berjaya..bergembiralah.Gagal..bersiap sedialah untuk merana.Taubat itu hanya laku dah sah terpakai di dunia tidak di akhirat kelak.Sebut sabar..mudah..ala...sabarlah...cuba bersabar.Tetapi berapa ramai yang kecundang untuk terus bersabar.Hahh termasuk PC.Namun,rasa sabar itu boleh dibangunkan dalam diri jika adanya kerjasama.Menyuburkan rasa sabar seperti kita mahu berkomunikasi..mesti dua hala barulah jelas apa yang mahu disampaikan.


Kemarahan harus ditenangkan bukannya diprovokasi agar lebih tegang emosinya..Memprovokasi pada hal yang membawa orang lain lebih negatif itu satu perbuatan zalim,dan menampakkan diri tidak matang mengendali situasi..

JODOH.Rahsia.Tidak siapa tahu.Sehingga hari ijab dan qabul itu tatkala saksi mengatakan sah secara sepakat...ya detik itu kita tahu dia jodoh yang Allah SWT hadiah dan pinjamkan untuk kita di dunia.Di akhirat?..wallahuaa'klam.Justeru AKAN TIBA SAATNYA NANTI..SEMENTARA ITU BERSABARLAH..baik wanita mahupun jejaka..jagalah diri pada segenap sudut yang ada.Bila waktu yang tepat tiba,laksanakanlah sebaik-baiknya seperti yang disyariatkan.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul sis,,, sabar... Allah dh tentukan perjalanan hidup kita semua, jodoh ajal maut.... Jgn gundah klu ada wanita yg belum sampai jodoh, sbb wali Allah Rabiatul Adawiyah pun tak kawin... Subhanallah... Allah Maha Menyusun,,,

    BalasPadam
  2. Juz enjoy the moment until the time come...gituuuuu kannn...haha

    BalasPadam
  3. Kalau dah jodoh tidak ke mana.

    BalasPadam
  4. Kalau telah ditakdirkan jodoh...takkan lari ke mana2...jemput singgah www.hakimramli.com

    BalasPadam
  5. Dunia ibarat penjara bagi org muslim dan syurga bg yg sebaliknya. Semoga kita istiqomah dlm amalan yg sedikit ni.

    BalasPadam
  6. Bersabarlah Dan berdoalah tanpa putus asa

    BalasPadam
  7. Sabar itu besar pahalanya.. jika ketentuanNya ada pada kita pasti akan sampai jua waktunya.. subhanallah walhamdulillah.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama