31 Kali .. Tidak Cukup Lagikah ...

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

31 KALI ... TIDAK CUKUP LAGIKAH || Nasihat.Peringatan.Amaran.Hukuman.Untuk memperbetulkan sesuatu kesilapan perlu berhikmah *cakap senang buat susah😅*.Tidak mencampuradukkan emosi kerana ianya akan lebih memburukkan keadaan.Bagaimana pun bukan kerja mudah untuk memisahkan emosi negatif saat marah atau sedang menasihati.Lebih-lebih lagi kalau yang dinasihati ibarat mencurah air ke daun keladi ... adoi la😠

BUANG RASA BOSAN.Agak-agaknya kalau dulu Rasulullah SAW cepat bosan menyebarkan dakwah ... apalah yang akan terjadi pada kita hari ini.SubhanaAllah.Kerana kegigihan baginda,kesungguhan menyebar dakwah yang diwahyukan,alhamdulillah kita ini hari ini dan kini kitalah perintis baginda.

KERANA SAYANG.Sayang manusia dengan cuba sentiasa memberi.Sayang Allah dengan menguji ... bukan kerana dengki atau benci tapi mahu hamba-hambaNYA sentiasa mendekati,mensyukuri dan mentaati.

Surah Ar - Rahmaan.Mengandungi 78 ayat.31 daripadanya adalah ...

Maka yang mana satu di antara nikmat-nikmat Tuhan kamu, yang kamu hendak dustakan (wahai umat manusia dan jin)?


Semua milikNya.Kalau dihitung yang mana milik kita,hakikatnya tiada.Kalau saat ini ada yang sedang dibangga-banggakan...dimegah-megahkan...sementara ianya disamping kita.Berasa berjaya dengan usaha sendiri,,SEMUA juga dengan izinNYA.

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Sabar sis... doa je daun keladi bertukar daun lain... tak lut nasihat dah kan...

    BalasPadam
  2. PERIGATAN ALLAH SESUNGGUHNYA..

    BalasPadam
  3. Wkmsalam
    Semuanya benar belaka.
    Semoga kita sentiasa mendapat hidayahNya

    BalasPadam
  4. Sebak setiap kali baca sirah Nabi berdakwah. Byk halangan dan rintangan namun Baginda tetap sabar dan berlembut. Sifat dan sikap Baginda patut di jadikan teladan buat kita semua. Tanda kita syg Baginda.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul Sis...betul sangat..sebab tu bila ada yang persenda agama...guna sunnah untuk kepentingan diri..Allahu..sebak rasanya..

      Padam
  5. betul tu PC, agaknya kalau Rasulullah cepat bosan mesti kita takkan dpt cahaya hidayah sehingga hari ni kan...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju kak...kerana semangat dan kegigihan Rasulullah SAW tidak ingkar perintah Allah..syukur kita hari ini..

      Padam
  6. "BUANG RASA BOSAN.Agak-agaknya kalau dulu Rasulullah SAW cepat bosan menyebarkan dakwah ... apalah yang akan terjadi pada kita hari ini"... betul tu.. sedih bila tngok prangai kita zaman skrng..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ralat kan bila tengok situasi sekarang..sedih..ummat yang ditinggalkan..

      Padam
  7. betul, peringatn juga buat kita

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama