Mesti Lawan,,Tetapi Melawan Saat Perlu

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


MESTI LAWAN,,TETAPI MELAWAN SAAT PERLU || Klise,sebut lawan..melawan..zassss..terbayang babak gulung lengan baju..tarik-tarik rambut..cakap terjerit-jerit..kurang kuat...kuat lagi..lagi hebat angkat kain tinggi sikit barulah senang kot kot nak menendang ala ala kung fu..begitulah lawan dan melawan dari sudut fahaman kita..ada gaya lawan dan melawan begitu tapi zaman sekarang sebahagian besarnya lawan dan melawan berteknologi...awas ya..😡

MESTI LAWAN.Ada tawa ada air mata..ada turun kemudian naik..cantik aturannya begitu.Tidak semua perkara itu,suka dan mudah untuk dilakukan..justeru mesti lawan.Lawan untuk lakukan perkara yang kita tidak suka,walhal perkara itu baik.,,pendek kata,banyak hal dalam menjalani aktiviti seharian sangat perlu dan mesti lawan pada aura-aura yang tidak jelas dan tidak jernih.PC sendiri ada rasa bermalas-malasan ya..bohonglah kalau PC sentiasa rajin.PC juga sangat jauh daripada kesempurnaan justeru banyak perkara mesti lawan untuk menjadi lebih baik.InsyaAllah. Amin.


Beradu itu tidak semestinya menggunakan tenaga..tidak juga bersyaratkan kegagahan fizikal seseorang.Ada saat tertentu,beradu itu sangat perlu namun dengan hanya memanfaatkan kebijaksanaan yang ada..

MELAWAN SAAT PERLU.Apabila berasa yakin bahawa sesuatu itu selayaknya mendapat pembelaan dan wajar dibela,,maka melawanlah saat itu.Kita tidak boleh menjangka situasi.Ianya boleh berubah dengan hanya sehela nafas dan sekelipan mata..sehinggalah ianya berlaku baik seperti apa yang kita harapkan atau jauh menyimpang daripada apa yang kita bayangkan.Diam,bersabar itu lebih baik,lebih mendamaikan..namun sesekali perlu untuk kita melontar bicara agar dapat menyedarkan orang lain kalau tidak semua yang dia lakukan itu benar semuanya.

....lakukanlah dengan Bissmillah,bukan niat untuk berbalah sekadar meluah agar cedera tidak semakin parah..

*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Betul.. beradu bukan hanya pada kekuatan saja

    BalasPadam
  2. Setuju sangat.. Ada masanya kita kena lawan.. ada masanya kita kena beralah..

    BalasPadam
  3. Setuju... org yg bijak hanya melawan bila ianya benar2 perlu...

    BalasPadam
  4. Wkmsalam
    Tidak melawan bukanlah bererti kita lemah.
    Beradu bukanlah satu jalan penyelesaian yang jitu.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama