Hilang Rasa..

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖


HILANG RASA || Kita ada dua deria rasa.Lidah dan kulit.Lidah untuk merasa masam,masin,pahit manakala kulit untuk merasa sentuhan..namun satu lagi yang adakala kita terlupa..hati,bank pada segala emosi yang mempunyai warna warni rasa-rasa jiwa.Baik kondisinya makan baiklah keseluruhan jasad.

Cantik hati,molek peribadi...insyaAllah.Walau sekadar berbedak kompak ala-ala tisu..serinya tetap terserlah..👉👩👌👍

MEMBINASA.Apa kaitannya hilang rasa dengan membinasa.Hakikatnya ada.Bila sesama insan hilang rasa kasih sayang..hormat menghormati..tidak saling menghargai,ianya jelas punca membinasa ukhuwah yang sewajarnya dipelihara.Bila hilang rasa belas ihsan dan kewarasan sudah tidak mengira sesiapa sahaja dijadikan tempat melepas amarah.Ubatilah dengan istighfar..zikir..ejen penenang yang mudah tapi sukar diamalkan..

IMPAK LUAR BIASA.Bila jasad lesu,jangan dibiar hingga iman turut membeku.Bila tidak lagi menjadi jaguh,jangan sampai dengan DIA pun menjauh.Bila jiwa semakin menjauh dengan Pencipta..saat itu diri menjadi si penderhaka.Saat semakin jauh hanyut pasti terasa impaknya luar biasa.Suram.Muram.Kosong.Namun jika masih bersisa iman,segera diasing dari rasa yang kontang.Ya..impak lebih luar biasa akan dirasa.Damai.Bahagia.Bermakna. 


Jangan pernah hilang rasa pada DIA..ayahanda bonda..agama..RasulNya..Biar segenap alam membenci kita..jangan sampai ibu hilang rasa pada kita..bila ibu hilang rasa pada anaknya itu tanda Allah tidak redha akan hambaNya..


*terima kasih ukhuwah 
#sama-sama mencari redha Ilahi 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama