Selimut Indah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

Selimut Indah

SELIMUT INDAH || Selimut,ada macam-macam coraknya,warnanya,jenis kainnya dan saiznya..mengikut apa yang disukai kerana itulah peneman ketika lenanya kita..lagi-lagi kalau tibanya musin hujan..fuhhh..sejuknya terasa hingga ke tulang.Boleh meroyan kalau cari selimut tidak jumpa.namun ada juga segelintir daripada kita tidak begitu gemar memakai selimut..rimas katanya..hihi..selimut bukan sahaja untuk menutupi tubuh ketika tidur..boleh juga untuk main sembunyi-sembunyi..main pondok-pondok..ikat kat leher boleh jadi superman..hahaha..lepas tu superman nangis kena cubit..😉😊

SEMBUNYIKAN. Setiap apa yang kita miliki tidak sewajarnya dipertontonkan semuanya..dan tidak boleh juga disembunyikan keseluruhannya.Berpada-pada dan bertindak bijak mengikut kesesuaianlah.Ada sesetengah perkara perlu untuk kita warwarkan bagi mengelakkan fitnah dan prasangka buruk orang..pada sesetengah perkara yang lainnya pula sangat perlu kita simpan dan jaga sebaik-baiknya bagi memelihara kualiti dan nilainya yang tersendiri.Dulukan hak Allah SWT,kemudian hak kita.

BUKAN ZAHIRNYA SAHAJA. Zahiriah itu mudah untuk kita pandang dan ulas.Sungguh.Hanya sedetik bila kita melihat kita sudah boleh membuat tafsiran.Terkadang tidak ambil waktu untuk berfikir pun.Begitulah segelintirnya daripada sikap kita manusia.Segelintir.Ambillah walau sehela nafas..berlapang dada..putihkan minda..setiap orang itu tidak sama caranya.Ada yang sedikit pemberiannya namun banyak pula syaratnya..ada juga yang berlebih-lebih bantuannya namun seolah tidak terjadi apa-apa..selimutlah kebaikkan yang kita lakukan agar ianya tidak dicemari rasa-rasa yang mencacatkan catatan..

SELIMUT ISTIMEWA. Selimut yang kita pakai hari-hari itulah dirasakan selimut paling selesa dan sangat istimewa.Biarlah berlubang sana sini..biarlah berambu ramba atas bawah..eh...itu yang lagi syok katanya.Dunia.Itu selimut di dunia.Pastinya setiap daripada kita ummat Islam yang beriman kepada Allah SWT dan Baginda Rasulullah SAW patinya sentiasa mengharapkan selimut istimewa daripada syurga saat tubuh sudah tidak bernyawa.Wangi-wangian syurga itu moga menjadi balutan selimut istimewa buat kita..

*terima kasih ukhuwah
#mencri redha Ilahi 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

14 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Terus mengharapakan syafaat dari Allah dan Rasul dengan berusaha memperbaiki dan meningkatkan amal ibadah dan usaha kita. Semoga amal2 kita di terimaNya.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ameen..ameen..ameen Sis...kasih syg Allah dan syafaat baginda tu yang kita dambakan..

      Padam
  2. Betul. Saya setuju. Ada yang memang patut kita sembunyikan dan ada yang patut kita tontonkan demi untuk kebaikan masing2. Tapi memang manusia sekarang cepat bersangka buruk bila ada saja yang tak kena di hati mereka. Atau pun mungkin mereka memang terbelenggu dengan pemikiran negaif. Minta kita dia jauhkan sikap begitu. Fikiran yang poitif pasti akan bawa kita ke dunia yang positif. Sebalik selimut yang tidak digambarkan dengan satu perkara saya. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..kerana orang lebih gemar membuat kesimpulan,tafsiran dan andaian mengikut emosi..tanpa terlebih dulu meminta penjelasan mengapa begitu dan mengapa tidak begini..moga kita sentiasa Allah beri peluang membuat pertimbangan yang wajar..ameen.

      Padam
  3. Singgah baca. Saya ada selimut istimewa peninggalan arwah mak...

    BalasPadam
  4. teringat selimut kat rumah... hahaaa

    semoga kita semua mendapat keberkatan dunia dan Akhirat... aamiin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehehe..igt tak pe..jgn terus ngantuk..
      Betul...ameen...

      Padam
Terbaru Lebih lama