08 March 2017

Moga Terus Mengalir

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Moga Terus Mengalir

MOGA TERUS MENGALIR || Air itu lazimnya diterjemah sebagai simbolik kepada kedamaian.Menyejukkan..baik mata yang memandang mahupun deruan deras air yang mengalir..subhanAllah nikmat yang Allah SWT cipta untuk dinikmati.

Perumpamaan "jadilah seperti air" sering diguna pakai dalam mencari solusi pada satu kekusutan atau pertelagahan.."air dicincang takkan putus"..ada pulak yang tanya..air batu tu kalau dipecahkan,,mahunya tak putus....ok sila tengok..bila air batu tu cair..bercantum semula ke tidak satu sama lain..😄..sebolehnya jadilah umpama air mutlak yang suci lagi menyucikan..😅

Suka tak kalau duit masuk dalam akaun kita?...suka ke tidak kalau setiap yang dirancang menjadi tanpa timbul masalah itu ini...lancar sahaja..sukakan..bersyukurlah sangat-sangat..tapi kalau berlaku sebaliknya sabar..mungkin itu cara Allah SWT nak didik kita..kan kita ni sering terbuai dengan nikmat..*cuaca panas terik,dapat pulak ABC special..tak mustahil sudu terakhir baru teringat nak baca bismillah..maka jamak terus dengan alhamdulillah ya😉..nampak tak*..tapi kita akan lebih suka kalau pahala sentiasa mengalir masuk manakala dosa segera mengalir keluar.. fuhh..nikmat tu.

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Ilahi 

17 comments:

  1. Waalaikumsalam PC. Semoga kita istiqamah dalam memastikan pahala terus mengalir masuk dan dosa2 silam di bawa keluar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) ameen kak..betul dan setuju sangat...

      Delete
  2. setuju sangat PC, harapnya banyak pahala kita mengalir walaupun kita mati

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) ameen...ameen..begitulah harapannya..terima kasih.

      Delete
  3. Siapa tak suka duit sila derma pada saya, nanti boleh mengalir pahala tu... hihi... Suka dengan kata-kata PC, jadi seperti air kan... nampak lembut tapi berkuasa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...hihi :)
      Terima kasih..susah nak menjadi seperti air..tapi cubalah,

      Delete
  4. BIAR JADI AIR YG DINGIN SUCI JERNIH

    ReplyDelete
  5. kawan sy suka kaitkan sesuatu dgn air. cnth: dia nak berusaha sampai dpt bercakap bahasa Arab lancar macam air. kalau dgr org fasih bckp Arab, mesti dia cakap "syoknya dia lancar cakap Arab mcm air"

    ReplyDelete
    Replies
    1. Simbolikkan..sejuk...jernih..mendamaikan insyaAllah.

      Delete
  6. sntiasalah bersabar .. inshaAllah allah adalah sebaik perancang :)

    ReplyDelete
  7. Zaman sekarang, duit mengalir laju seperti air. Hihi

    ReplyDelete
  8. Org cakap kalau mimpi air pun akan mendapat rezeki yg besar. Orang cakaplah....
    Satu hari air tak keluar pun dah terasa hazab PC...

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..