Pedang Cinta

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

PEDANG CINTA || Cinta itu luas maknanya terserah bagaimana untuk setiap kita mentafsirnya.Bersih,tulus,,namun sering menjadi kotor dengan kejahilan dan nafsu nafsi.Sesiapa pun berhak untuk mencintai dan dicintai,dengan syarat tidak menolak ke tepi syariat yang mesti dipatuhi dan jangan membelakangi apa yang mesti dikehadapankan.

Pandang lebih jauh.Bukan sekadar sesama insan..luaskan rasa cinta pada skop atau lapangan yang lebih luas..bukan sekadar "i love you..you love me"..mewahkan rasa cinta itu..luaskan..dan singkirkan nafsu pada sesetengah rasa cinta kerana ianya lebih membuat kita lebih berasa sangat bahagia.

Cinta sesama insan itu lumrah...mencintai setiap ciptaanNYA itu indah...rasa yang paling membahagiakan bila kita mula rasa cinta padaNYA sentiasa..itu kunci pada pintu-pintu cinta yang lainnya...      ðŸ’—Perdu Cinta💗

Saling menjaga.Cinta itu mendidik kita untuk saling menjaga.Menjaga hak yang telah Allah tetapkan..dan bila sesama insan menjaga maruah sebaik-baiknya.Ingat cinta itu sangat luas..sangat mendalam.Kerana cinta ada yang sanggup merana..kerana cinta ada yang sanggup berkelana..kerana cinta ada yang hilang budi bicara..kerana cinta ada yang hanyut entah ke mana..dan kerana cinta juga RASULULLAH SAW dan para sahabat syahid dimedan perang...cinta agung,cinta berTUHAN..Pedang itu sifatnya tajam,bersinar dan sentiasa tersimpan rapi dalam sarungnya..hanya akan berkhidmat bila saatnya ia benar-benar diperlukan..bertempat,,bersyarat..punya nilai tersendiri..moga kitalah pahlawan dan serikandi yang sentiasa memelihara pedang cinta..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Ilahi 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama