25 January 2017

WW >> Silap Faham

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

WW >> Silap Faham



WW>>SILAP FAHAM || Kerepek Bawang??..tahu tak bila pertama kali dengar mama cakap nak beli kerepek bawang 2 kilogram PC bayangkan kerepek bawang tu adalah bawang besar merah tu dihiris tipis-tipis..celup tepung kemudian goreng..ha itu kerepek bawang..hahahaha budak-budak sangat😉..bila dah tengok,,dah makan jadi salah satu kegemaran pulak..tapi sekarang ni susah nak cari rasa macam yang PC makan masa budak-budak tu..tak kisahlah tetap jadi kegemaran..kikiki..

Dulu betapa gigihnya yang membuat kerepek bawang ni..lapisan demi lapisan disusun..digulung kemudian di hiris..kalau sekarang mungkin guna mesin je kan potong menjadi kepingan-kepingan..alhamdulillah..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

13 comments:

  1. Imaginasi tak salah tu PC sebab ada perkataan bawang dan kerepek:)
    Sekali tengok cantik berlapis ye. Kakak pun suka tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul la kak..mula2 bayangkan bawang celum tepung..bila dah tahu dan suka makan lain pulak ceritanya...PC patahkan ikut lapisannya tu satu2..sudahnya terabur..nak buat ala2 ubat nyamuk..kena jeling dengan mama terus insaf..sedapkan kak..rangup..

      Delete
  2. hehe... hebatnya apa yg pc bayangkan... sedap kerepek bawang ni...

    ReplyDelete
  3. Wkmsalam.
    Kalau hari raya banyaklah kuih ni
    Time biasa macam sekarang ni susah nak jumpa.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa..betul Pakcik WP.Waktu biasa ni susah sikit nak jumpa..ada pun dalam kuantiti yang sedikit..

      Delete
  4. Kakcik pernah tengok bagaimana kerepek bawang ini diproses sewaktu melawat kilangnya di Sabak Bernam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mesti remehkan kak..sebab berlapis-lapis tu..sekarang harganya pun agak mahal la kak..kecuali beli banyak..owh di Sabak Bernam ada kilang kerepek ya...

      Delete
  5. Saya masa dulu pun ingat mcm tu juga hehee... tp mmg sedap :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. PC ni jakun sikit la bro KK..lagi2 bila yang disebut tak serupa dengan yang dibayangkan..mungkin bentuknya tu berpusar2 macam bawang kot..tu kerepek bawang..

      Delete
  6. Alhamdulillah masa tu belum cukup umur kak sheila..kalau tak mesti kena kutuk..huhuhu..

    ReplyDelete
  7. Sebelum beli kena tengok jufa kak PI..yang ada tebal..kalau tebal mahu berselisih rahang pipi..

    ReplyDelete
  8. Samalah Lya dulu pon ingatkan rasanya rasa bawang. Jauh panggang dari api XD

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..