19 January 2017

Tetamu Kecil Mengundang Rasa Rindu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖



TETAMU KECIL MENGUNDANG RASA RINDU || PC dalam rumah..dia ingat kita tak nampak dia dua beradik asyik syok main lari-lari ke..terpengaruh dek runningman ke ni..desis hati PC...huhuhuhu..ni versi runningcat gitu...PC bermonolog sendiri..awak sangat bahagia..kerana awak tidak menanggung dosa..bersih..macam juga manusia bila penat mesti berhenti rehat..sedang awak rehat PC ambil gambar..eh pandai pula fokus bila diambil gambar..kihkihkih...awak tidak PC kenali tapi hari ini awak tetamu PC yang istimewa..*mencecet balik tuannya panggil sambil ketuk tong makanan*

Mengundang rasa rindu..terus teringat kucing-kucing di kampung.Bila telefon mama babah mesti tanya khabar adik-adik bulus yang 10 ekor itu juga..hahaha..bila balik kampung mereka sambut depan pintu..bila nak balik PC pegang satu satu..pesan.."kakak dah nak balik..insyaAllah nanti kakak balik kampung lagi,,kakak mintak tolong jagakan babah dengan mama ya.."..mata kebil-kebil..telinga gerak-gerak isyarat akad tanda faham mungkin..💗💗..kalau bulus-bulus bercakap "baiklah kakak"..mahu PC kejung terus..copot mata hitamku..tapi bila Allah berkehendak tidak mustahilkan..

Faham..cara kita memahami berbeza-beza..kalau sesuatu itu mudah difahami tidak akan timbul situasi salah faham..begitulah resamnya kehidupan kita..biarpun sedarah sedaging,,seketurunan,,ianya bukan jaminan untuk saling tidak bertikam lidah..saling tidak bertegang urat..namun jangan dibiarkan berlarutan kerana ianya membawa kepada hukum yang berat untuk ditanggung..bukan mudah ringankan hati untuk sentiasa bersangka baik tapi cubalah.Usaha ke arah kebaikkan walau kecil tetap Allah beri ganjaran yang setimpal.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi






10 comments:

  1. Tak pernah ada masalah dalam kehidupan tapi selalu bergelumang dengan penganiayaan...😢😔

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat..makhluk ini sering menjadi mangsa..yang akhirnya dosa itu tergalas di bahu manusia yang menganiaya :(

      Delete
  2. Kalau kucing bercakap gitu, kita pulak lari lintang pukang nanti kak. Entah2 terus pengsan. Hihi. Banyaknya bela kucing. Nikmat dikongsi bersama ye :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau akak takut terus pengsan belum sempat apa2 Siqah :)...kikikiki...dari akak kecik memang babah mama bela banyak kucing..huhu...

      Delete
  3. Kadang2 kucing lagi memahami manusia dari manusia tue sendiri kan. Dia tak pernah sakitkan hati kita malah buat kita gembira. Allahu Akbar. Kita dgn kucing pun kalah :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...naluri untuk memahami...menyayangi..cuma sedih bila mana kucing sering menjadi mangsa manusia yang punya akal.. ;-(

      Delete
  4. Kucing ni mmg buat kita trsenyum dan juga sayu... kasihan... subhanallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..adakaka emosi bila melihat haiwan ini dianiaya Bro KK..

      Delete
  5. comelnya meow2 duduk kt situ..nak ambil je rasa.. :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. :) PC baru nak panggil dia dah lari sebab tuannya panggil..hihi..

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..