20 January 2017

Peluang Besar Sehari Setiap Minggu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

Peluang Besar Sehari Setiap Minggu
Google Image


PELUANG BESAR HARI KEENAM SETIAP MINGGU || Ahad ada yang riang ria bersantai dengan keluarga atau rakan-rakan..ada juga yang gigih memulakan hari pertama bekerja setiap minggu,Isnin selalu sangat diklasifikasikan sebagai Monday blues..jangan lupa Rasulullah SAW lahir pada hari Isnin.

Selasa eh ada pasar malam la..kikikiki,Rabu ni kalau dikalangn blogger biasanya entry tanpa kata..kalau ada pun sepatah dua sahaja..wednesday wordless gitu..tapi PC macam tak pulak..memanjang berjela🙈

Khamis ni jangan terperanjat yang dah kahwin tu jangan lepaskan peluang..malam Jumaat pakai wangi-wangi lebih sikit,duduk tepi katil tunggu suami,senyum lebih sikit tapi sebelum tu siap-siap bentang sejadah solat dan baca Yasin berjemaah.

Panjang umur murah rezeki berpeluanglah lagi..haaaa tadaaaa Jumaat pun muncul lagi alhamdulillah,eh nanti..jangan lupakan Sabtu...hari Jumaat yang kita gelar sebagai penghulu segala hari ini merupakan hari keenam bermula daripada hari Ahad hinggalah ke hari Sabtu.

Daripada Abu Aus bin Aus RA bahawa Rasulullah SAW bersabda 

Sesungguhnya di antara hari yang paling mulia bagi kamu semua ialah hari Jumaat, oleh yang demikian hendaklah kamu semua memperbanyakkan membaca selawat kepadaku pada hari itu, kerana sesungguhnya ucapan selawat kamu semua akan ditunjukkan kepadaku (pada hari kiamat nanti).

 
Hadis Riwayat Abu Daud-SUMBER HADITH

Memang istimewa..doa itu adalah penghubung anatara kita dengan Allah SWT..nak berbicara dengan Allah banyakkan solat..gandakan doa..rajin membaca Al Quran..itu sahaja cara yang boleh kita lakukan..Allah bijaksana walau kita berdoa guna bahasa Melayu ke,Jawa ke,,insyaAllah itu tidak menjadi masalah..yang jadi masalah bila tak reti bahasa..puaslah nasihat..eh gitu juga..ha itu masalah..hehehe..Berselawat..sebanyak yang mungkin..dihari-hari biasa...namun gandakan pada hari Jumaat..biarpun kaum wanita sedang ABC masih tetap boleh mendekati Rasulullah SAW dengan berselawat..lebihnya terpulanglah pada kemahuan diri sendiri.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

24 comments:

  1. hari jumaat di kelantan pada hari ini dibasahi hujan yg turun dgn lebatnya n x henti2 sejak malam td.

    ReplyDelete
  2. assalam..jumaaat yg penuh barokah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikummussalam Kak PI..salam Jumaat kembali kak :)

      Delete
  3. SubhanAllah..alhamdulillah..rezeki..hujan membawa 1001 rahmat.. :)

    ReplyDelete
  4. salam jumaat kak PC.. ceria2 selalu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Jumaat kembali SY..amin kita ceria bersama-sama semua ya..amin :)

      Delete
  5. Apa pun kebaikan dibuat di hari Jumaat besar ganjaran diberi
    Betapa pengasihnya DIA buat kejahatan tak pula digandakan dosanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..betul kak..betapa baiknya Allah SWT...moga kita mengambil kesempatan yang diberikan..insyaAllah :)

      Delete
  6. Terima kasih. Ingatan yg biasa tapi sering terlupa nk buat. Huhu

    ReplyDelete
  7. Hari Jumaat yg berkat dan dimuliakan... moga setiap doa kita semua dimakbulkanNya... aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amin..amin..amin :) itulah harapannya.

      Delete
  8. bila selawat ke ata Nabi, malaikat berselawat buat kita... malaikat tu... ish ish ish...
    Tedi menabung di sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. SubhanaAllah...beruntungnya kita yang berselawat..terima kasih Tedi singgah menabung :)

      Delete
  9. Cerita malam jumaat pulak dia ni.
    Saya sama je, malam apa pun serupa.

    ReplyDelete
  10. walaupun kita ABC , kita masih boleh berzikir ...

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..