Keputusan Itu Bukan Mainan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

KEPUTUSAN ITU BUKAN MAINAN.. || Sedari kita kecil hingga kini..mungkin berbelas atau berpuluh jenis mainan yang telah kita cuba dan hadam dengan baik..lebih-lebih lagi zaman 70an..80an..90an..ada bermacam-macam jenis permainan yang mencabar fizikal dan mental..kalau tanya PC..ya yang tradisional itu tetap menjadi pilihan kerana ada nilai sentimental yang tersendiri..unik dan mahal.Namun yang moden itu tidak salah sesekali untuk dicuba..mungkin juga ada yang kena dengan jiwa..amboi..

Keputusan Itu Bukan Mainan
Sumber : Google Image
Keputusan Itu Bukan Mainan..betullah kalau ada yang beranggapan membuat keputusan..apa sahaja keputusan itu hak masing-masing..sangat tepat..tetapi jangan pernah lupa pada setiap keputusan yang bakal kita putuskan atau ambil itu sedikit sebanyak akan melibatkan pihak lain juga.Kalau semasa adanya hayat kita mampu lakukannya semua sediri..adakah kita masih lagi berdaya untuk melakukannya setelah nyawa diambil..🍒Perdu Cinta🍒

Caranya.Osom..batu,gunting,kertas..apa lagi ya..lambung dadu..banyak lagilah cara untuk menentukan giliran..cara untuk melantik sebarang jawatan.Tidak puas hati merajuk..mulalah main tak kawan..tak kawan...itu zaman rambut tocang dua..zaman leher berdaki macam rantai dek peluh dan habuk..zaman lap hingus guna sapu tangan yang mak bekalkan dalam poket baju itu kalau ingat pesan mak..kalau lupa belakang tangan pun boleh jadi pengelap hingus..namun meningkat dewasa..membuat keputusan ukan satu perkara yang boleh diambil mudah dan dipandang ringan.

Ringan.Mudah dan ringan untuk kita belum tentu ianya juga meringankan  dan mudah untuk orang lain juga.Selesa untuk kita..belum pasti orng lain berasa selesa dengannya juga..keputusan bersama itu adakala lebih baik demi kesejahteraan bersama..bergantung keputusan apa dan bagaimana yang hendak kita ambil..bukan mudah untuk kita memuaskan hati semua orang..namun buatlah sehabis baik..selebihnya berserah padaNYA.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi  
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Keputusan adalah satu bnda yg saya takut nak buat sebenarnya. Sebab klau trsalah buat kputusan, buruk padahnya. Huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..kak PC pun adakala ada perasaan sebegitu Ana..macam-macam yang bermain difikiran..

      Padam
  2. SEMOGA SEMUA KEPUTUSAN KTA TEPAT N XSUSAHKAN SESIAPA

    BalasPadam
  3. sukar untuk membuat keputusan. ditelan mati mak diluah mati bapak. harus bijak membuat keputusan

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul JM..pada sesetengah hal begitu kita rasakan..

      Padam
  4. amin..amin kak PI..tidk mudah untuk kita memuaskan hati semua orang yang kadang hujungnya kita sendiri menjeruk rasa.

    BalasPadam
  5. Betul tuh, dan kita bertanggungjawab dengan keputusan tersebut.
    Okayyyyy, tetapkan pendirian !!!!!!!!!!

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama