Tidak Mengapalah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

TIDAK MENGAPALAH || Yang sering memandang rupa itu kita manusia..sesama sendiri..haruslah kerana wajah atau luaran itulah yang kelihatan terlebih dahulukan..dah kenal..barulah tahu dalamannya bagaimana..tapi..tapi..tapi....bukan satu masa yang singkat boleh kita ambil untuk mengenal hati budi seseorang itu..10 tahun pun belum tentu kita dapat tahu kesemuanya..namun begitu "nak tengok dalamannya bagaimana..lihat luaannya"..yup..hati itu bagaimana...kalau pun berpura-pura...ianya tidak bertahan lama..kalaupun lakonan semata satu ketika dialognya akan tamat juga.Ingat Allah pandang hati kita sahaja.


Tidak Mengapalah
Google Image
TIDAK MENGAPALAH..kalau hari ini hati terasa ingin menghulur bantuan namun tidak punya..ingat harta itu bukan syarat untuk menghulur bantuan semata..bantu dengan doa juga boleh..tidak mengapalah kalau pemberian kita itu kecil atau pun sedikit dan seolah langsung tidak menambah..kerana yang sedang Allah pandang ikhlasnya hati memberi..pasti beralasan mengapa Allah mengizinkan dan belum mengizinkan sesuatu itu berlaku.. 🍓Perdu Cinta🍓
Tiada alasan sebenarnya. Memberi bantuan itu ada banyak caranya.Ada pelbagai salurannya.Bila kita rasa ingin membantu namun tidak mampu..tidak mengapa..cari kekuatan apa yang ada pada diri untuk menghulur bantuan itu..bila dari dasar hati itu terdetik untuk membantu..insyaAllah pasti ada sesuatu yang boleh kita beri kerana gerak rasa itu daripadaNYA.

*terima kasih ukhuwah
*mencari redha Ilahi
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Allah memahami situasi kita. inshaAllah. niat yg baik pun dh dapat pahala..

    BalasPadam
  2. Insyallah. Allah akan beri di saat kita benar memerlukannya. Sentiasa bersangka baik dengan Allah.. Siqah suka entri ni. Bookmark. Thank you kak PC :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama