Tafsiran Sayang Itu Luas

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

Tafsiran Sayang Itu Luas
Google Image

TAFSIRAN SAYANG ITU LUAS || Sebut sahaja perkataan sayang,semua kita sedia maklum..ianya melibatkan hati..kerana rasa sayang itu lahir dan letaknya dihati..hati yang sihat..hati yang putih..inshaAlah rasa sayang yang diberi dan ditunjukkan itu juga tulus..amin..

Pepatah.."Sayang isteri tinggal-tinggalkan(mencari rezeki..tetapi kalau keadaan tidak mengizinkan..masih boleh lagi dibawa berbincang..pilihlah solusi itu..jangan sampai untuk memenuhi impian diri sendiri insan yang disayangi menjeruk hati..jangan salah guna rasa sayang dan kasih sayang)..sayang anak tangan-tangankan(bukan sembarangan kecuali niat untuk mendidik)".."Sayang boyfriend/girlfriend jangan sampai langgar hukum Allah"(ok,ini PC yang pandai-pandai tambah 🙈)..biasa sangat kita dengar pepatah inikan..alhamdulillah..orang Melayu kaya dengan pepatah-pepatah yang sangat halus maksud tersiratnya..kaji dan fahamkan betul-betul dan jangan digunapakai untuk kepentingan diri..

Untuk semua makhluk..haiwan yang tidak berakal itu pun tahu menyayangi anak-anaknya..ya biar sekadar otak yang dimiliki..tumbuh-tumbuhan..ada cara tersendiri untuk mengasihi dan melindungi anak benihnya..cuma kita sahaja yang tidak nampak dan tidak memahami cara masing-masing menterjemah rasa sayang itu...kesimpulannya Allah SWT suntik rasa sayang itu pada setiap makhluk ciptaanNYA..

Mahal..tidak boleh dijual beli namun hanya boleh dipupuk sedikit demi sedikit..selautan kekayaan kalau pun dilambakkan untuk membeli rasa sayang itu mungkin terjual juga namun rasa itu tidak mungkin asli..begitu juga kita dan DIA..bukan mudah untuk meraih rasa sayang daripada NYA..setelah merasai nikmatnya..jaga dan hargailah.

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Allah.

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama