Serang

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖


Serang


Google image 

SERANG || Sebut serang..berat bunyinya..pasti banyak nyawa yang terkorban..membayangkan mangsa tragedi..kejam..zalim..tidak berperikemanusiaan..yang paling dibenci adalah ketua yang mengarahkan ianya dilakukan....bila isytihar serangggggggg..dengan bersenjata meluru sekaligus  ke arah pihak lawan..kan...kan..babak dalam televisyen macam tu...realiti jangan cakap...belum suruh serang satu penumbuk dah singgah..gelojoh..kawallah emosi..awasi minda..tarbiah hati..

Tidak semua negatif..kadang bunyinya ganas..sekali dengar jangan kata bulu roma berdiri...bulu kening pun tegak berkawad.."jom pergi serang"...muka baik..akhlak boleh dipuji..tak memasal ajak orang pergi serang..dah kenapa...ganas budak ni...huhu...*dah jom sambung serang pokok rambutan..hihihi*..kalau kita  tak tanya...harus terus bersangka-sangka kan..kan..jadi moleknya tanya..tanya elok-elok...nak sekolahkan orang pastikan kita pun sekolah dulu...takut kita kena balik..bedebuk air muka kita berguling-guling..😖

Sesekali bila kita rasa diserang,,cuba tanya kembali pada diri...apa yang perlu diperbaiki..dan seandainya terdetik pada naluri untuk lakukan serangan..tanya juga pada diri hasilnya antara baik dan buruk mana yang lebih akan diperolehi..serang tidak semestinya bersenjata..adakala cukup dengan renungan mata..🌸Perdu Cinta🌸 

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 

5 comments:

  1. irda takur kalau kena serang dengan customer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau irda memang silap ok...tapi kalau tidak..perlu juga cakap semula dengan penuh hikmah..inshaAllah ok :)

      Delete
  2. bila diserang kita kena melawan la!

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..

Powered by Blogger.