Kiasan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

KIASAN || Ada jalan lurus,tapi tidak kurang yang pilih jalan bengkang bengkok.nak cabaran katanya..silakan...ada jalan luas dan lebar..tapi nak juga lalu jalan yang kecil lagi sempit..apa?..baru mencabar!!..baiklah..teruskan...apa pun pilihannya pastikan sentiasa berhati-hati dan moga selamat sampai ke destinasi(matlamat asal)..aminn.. 

Image result for bunga bergerak gif
Google Image

Menyampaikan maksud..ikut individu..masa kecil-kecil..rajin jugalah PC ikut mama atau makcik-makcik pergi majlis merisik..bertunang..tapi sekadar ikut dan suka-suka..*lepas berani kat rumah sorang-sorang tobat lahum mama ke..makcik-makcik ke..nenek PC ke pujuk sampai guling-guling suruh ikut pun tak mahu..sorry mama.sorry semua*...tapi sekarang..kalau menghadiri undangan majlis baik saudara-mara atau teman-teman PC atau Encik Suami...ya..PC banyak memerhati..dulu sekadar memerhati kosong..kini memerhati berisi..warna-warni ragam manusia..ada yang suka direct tidak kurang yang sangat menjaga dan berlapik dalam berbicara...subhanAllah 💗..kadang tu tertunggu-tunggu..tertanya-tanya apa sebenarnya maksud yang nak disampaikan..*jiran kanan kiri termasuk diri sendiri perut dan bergurindam*..

Pastikan sampai...biar apa pun bahasa yang digunakan..irama apa pun yang didendangkan..daripada siapa dan kepada siapa ianya ditujukan...pastikan ianya sampai..inshaallah bila apa yang ingin kita kongsikan..atau khabarkan itu betul..kesan baiknya pasti berpanjangan juga berterusan..andai ianya berupa kiasan..kupas sebaiknya supaya mendapat isinya..tafsir dengan akal yang waras..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Ilahi

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. kadang dah kias dah tapi orang tak faham juga

    BalasPadam
  2. banyak pilihan untuk menuju destinasi,yang baik semuanya Dari Dia dan kekhilafan itu dari kekerdilan kita sebagai hambaNya...lama tak ke sini bersua PC :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul kak ana..kita boleh usahakan untuk memilih..terima kasih singgah kak :)

      Padam
  3. Raihanah
    Itu yang sedih..kadang sengaja buat-buat tak faham.

    BalasPadam
  4. Sabar dan tabah jalani hidup seharian...kadang hati terasa dengan keadaan tapi Alam amik sebagai iktibar dalam hidup

    https://caramelmacchiyato.blogspot.my

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul..mungkin sukar untuk memperbetulkan orang,tapi kita boleh belajar sedikit sedikit untuk perbaiki diri..amin.. :)

      Padam
Terbaru Lebih lama