27 November 2016

Naik Turun

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

NAIK TURUN || ''Kecik..besar..kecik besar je aku tengok budak ni''..dialong yang biasa kita dengar tak kiralah daripada mak-mak ke..kawan-kawan ke..sama ada memang betul-betul marah atau ungkapan  sekadar gurauan berkasih*eh..hihi😃😄..

Rumahtangga..dulu PC hairan..kenapa bila sebut orang kahwin mesti berkait dengan membina rumahtangga..kalau orang tu duduk rumah tak ada tangga macam mana..huhu..*budak-budak sangat banyak soalan kan..kan..kepochi tahu😅*..dan sekarang baru tahu...dalam penyatuan dua jiwa memaknakan hubungan halal  disisi agama banyak dugaannya..berumahtangga ya..sangat simbolik..💑

Kehidupan...baik dari segi pekerjaan..hubungan sosial..dan lainnya..pasti ada naik turunnya..tidak sentiasa tenang...dan tidak juga sentiasa bergelora..sesekali pasti ada yang membuatkan kita seolah buntu untuk menemui jalan keluar dan tidak kurang setiapurusan itu seolah tiada halangan untuk diselesaikan..alhamdulillah.

Rapuh dan longgar..ada ketika kita berusaha untuk tidak melakukan kesilapan..namun ianya tetap berlaku..sedar? atau tidak sengaja?..dirancang atau sebaliknya..kenapa?..berbalik pada iman kita yang tidak terkecuali daripada krisis naik dan turun berskala..*PC sendiri laluinya..*..lumrah sepanjang perjalanan kehidupan..naik turun itu menambah lagi warna warni yang membolehkan kita sentiasa ingatkan diri..semua yang ada di bawah pentadbiran DIA yang Maha Bijaksana..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 



10 comments:

  1. Setuju kak pc.. Kehidupan berumahtangga tidaklah seindah seperti yang dijangkakan. Rupanya, banyak onak duri, dugaan yang harus ditempuhi untuk dapatkan kebahagian.

    Kadang kalau termelatah dek dugaan yang datang, makin porak peranda jadinya.

    Ya betul. Ada masa kita tak sedar akan kesilapan yang kita lalui. Yang penting, Allah ada. Dia lebih maha mengetahui apa yang terbaik.

    Bila buntu untuk mencari jalan, hanya pada Allah tempat untuk meminta petunjuk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pandai...betul la tu...justeru anak remaja jangan ambil mudah bab percintaan dan menjalin hubungan..bila sudah berakad..bukan sahaja memikul tanggungjawab pada pasangan tapi pada Allah terutamanya.. :)

      Delete
  2. agree pc... kalau tak naik turun tak meriahkan... mesti boring lak... ada kala harus gak naik turun... hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bila naik jangan lupa pandang bawah..bila di bawah cepat-cepat bangkit..naik atau turun jangan lepas tali Allah :)

      Delete
  3. setuju tu. ada masa kehidupan kita macam roller coaster. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. bijak...kan...naik turun gitu..cuma mesti sentiasa bertabah hati :)

      Delete
  4. Dioranglah yg memeriahkan kehidupan kita kaaan :D

    http://www.fatindays.com

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..