29 November 2016

Lagi..Lagi Dan Lagi

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

LAGI..LAGI DAN LAGI ||Kanan sikit..kiri sikit,,lagi..lagi..lagi..eh berapa banyak lagi daaa...bila yang pegang arial sorang..yang tukang bagi arahan ramai..lama-lama boleh berasap rambut dia..hehe...sama juga kalau kita masak..yang masak sorang yang tukang rasa ramai..yang kuat masin suruh tambah garam..yang suka manis suruh ditambanhnya gula..lama-lama si tukang masak cakap ''eh suka hati la nak masak macam mana..''..hujungnya dalam pada tak masin..tak manis..licin juga..*minta kena seligi agaknya*..komen itu bagus..pendpat itu perlu..jangan lupa ucap terima kasih..😉😉 

lagi..lagi dan lagi
Google Image

Jangan izin kalah awal...usaha dulu..buat sehabis baik dulu baru cakap soal rezeki..qada qadar dan tawakkal..kemudian barulah redha..memang itulah sewajarnya kita ini..dah usaha habis-habisan...penutupnya redha..jadi redha..tawakkal kita itu tidak dan bukan yang sia-sia..kerana dah dimulakan dengan kegigihan ikhtiar..*biarlah sampai ketiak tu hangit..peluh tu basah-kering-basah semula kan*...daripada mengalah sebelum berjuang..*harap PC pun boleh lakukan juga..jangan cakap je berdontam dontum bak kata orang Nogori Sembilan*

Pilihan maksimum..bila kita buat pilihan mesti yang sehabis baik..baju ke..kasut ke..apa-apa sahaja..kalau kita berbelanja pun kan mestilah belek-belek sampai terteleng-teleng kepala..terutama bab harga..kenaikkan sepuluh sen pun kalau dikumpul banyak juga jadinya jumlah yang peru dibayar..*datang kepala tegak..balik kepala teleng..tengkok terseliuh..kan..eh ada ke sampai tahap gitu..*..tapi rasanya hujung-hujung tahun ni banyak sangat YES berbanding NO..kan..kan..makanya lagi..lagi dan lagi lah perlu dan mesti berhati-hati..

Tidak sama..PC rasa PC mampu lakukan setakat ini..cukup..cukup..cukup..tapi Allah SWT kata tidak kamu mampu untuk laluinya lebih lagi...maka ditambahnya ujian...dilipat gandakanya dugaan..yakinlah..pasti bersebab dan tentunya berhikmah....lagi..lagi dan lagi..baik dugaan mahupun nikmat yang Allah hadirkan pada kita..pastinya atas keterdayaan kita untuk menanggungnya..kadang kita rasa tidak boleh..tidak mampu untuk melaluinya namun Allah itu tersangat mengtehui setiap inci hambanya..ya bagi kita..tidak bagi DIA..tidak jadi juga...tidak bagi kita tetapi ya bagi DIA..kita terima..

*terima kasih ukhuwah
#mencari redha Allah SWT💖



9 comments:

  1. BERUSAHA BERTAWAKAL PASTI JAYA INSYAALLAH

    ReplyDelete
  2. dulu zaman tv baru nak mampu beli tapi masih lg siarannya rintik2 hujan terutama chanel tv3 ..itulah kerja saya mengejas arial tv atas bumbung luar rumah. Untung kalau orang tingal rumah flat masa tu difikarnku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan...kalau jat kampung pun bila hujan angin kuat arial atas bumbung boleh terpusing...masa tu la..babah PC manjat..kalau dulu PC tukang tengok tv..kalau ok jerit ok..kalau tak jerit pusing lagi...lagi ba..lagi..lama sangat kalau tak menjadi..mana keluar..ni yang babah jadi biru kat atas bumbung...hihi..

      Delete
  3. ala PC.. takat ujian kecik2.. pedehal.. hee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboi...hihi :)
      ......kerana penerimaan setiap ujian itu berbeza beza..mungkin jecil bg kita...besar bg orang lain dan sebaliknya... :)

      Delete
  4. selagi kita usaha pasti ada jalannya. InshaAllah. :)

    ReplyDelete
  5. Allah uji mengikut kemampuan seseorang :D

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..