09 November 2016

WW || Eh Tak Sombonglah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

WW || EH TAK SOMBONGLAH -"Dedebukkk"..*aduh..macam kena hempap dengan seekor anak gajah*..pernah ke..over ko PC..hihi.."sombong gila ko kan".."ko tak tegur pun aku".."hoi poyo".."ko juling ke hapa,naik menggelebeh ketiak aku lambai ko,buat bodo je"..


Maafkan saya..kerana saya
 ra alif ba wau nun
hihihihi.................

image
Ingatan...amaran untuk kita sentiasa perbetulkan diri..biarpun pandangan sedikit kabur namun Allah masih meminjamkan sepasang mata untuk melihat..alhamdulillah..

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 

22 comments:

  1. WKMsalam.
    Betul tu, orang rabun ni kadang2 lambat nak cam seseorang.
    Kalau orang Xfaham katanya sombong.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul Pakcik WP..sebabnya kadang PC tak pakai spec bila pergi mana2..kadang tak cam..bukan sengaja buat tak tahu..kalau nak pasti kena datang dekat...

      Delete
  2. KDG RABUN OK JUGA XPYH MNDG SESUATU JELAS SGT N MMENINGKAN FIKIRAN PULA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kurangkan maksiat mata ya kak PI..betul juga kan kak..setiap yang berlaku mesti berhikmah.

      Delete
  3. kita rabun juga. amat memahami situasi ini. hohoi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kan..setuju sangat...kikikiki :)
      Kadang lopak air pun kita terpijak..

      Delete
  4. Haha. Siqah rabun jugak. Mesti pakai spec all the time :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kikiki..akak PC kadang tak pakai..tawakkal je..kecik besar...kecik besar je mata ni ha..

      Delete
  5. Sama kak PC. Lebih2 lagi waktu Reen bawa moto.. Kadang adk ipar kena hon baru Reen pandang. Pernah berselisih kereta dengan pakcik, pakcik lambai. Reen buat dek je sebab tak perasan..

    Kesian pakcik reen.. Lambai tangan pun reen masih ttp xnmpak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh tapi memang betul la...tu yang kadang orang salah faham...sebabnya kita bila tak pakai spec bila buat sesuatu fokus satu tu je dah mcm tak pandang sekeliling pun...

      Delete
  6. Replies
    1. Huhuhu...lps buka spec kelopak mata sepet..

      Delete
  7. Rabun bukan dipinta tapi dah nak rabun nak buat camne kan.. adik kakak saya pun rabun juga... Kesian gak tgk teraba-raba.. hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul,mkn vitamin sah,sayuran dah,semua dgn kehendak Allah..kadang orang cakap tulah ko rabun mesti tak jaga pemakanan...ermmmm dengar jelah..takkan setiap aoa kita makan perlu report kat orang..

      Delete
  8. haha sama. busyra jauh mmg tak nmpak. rabun jauh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kak PC rabun jauh dan silau...alhamdulillah rezeki..

      Delete
  9. Samelah kita kak PC. Kalo pakai spec pun still rabun2 cket2, kalo tak pakai spec apatah lagi. sobs

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul...nikmat yang Allah ambil sedikit demi sedikit untuk ingatkan kita...

      Delete
  10. Selalu sgt mcm tu kan klu kita ni rabun... alhamdulillah, akak mata OK lg.. tapi kadang ingatan tak kuat.jumpa kawan pun kadang dah lupa..hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah tu mata akk tak rabun...biasalah kak kita ni..ada lebih ada kurang..semua dgn izin DIA..asal abang Pa'e jaga ibu..

      Delete
  11. kena tukar spec kot PC atau ambil carotomax bagi kurangkan rabun

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah akak sah tukar spec..huhu...

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..