Duit..Duit..Duit

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

DUIT..DUIT..DUIT || Sebut duit semua orang tahu dan kenal duit..budak-budak pun tahu dan kenal duit..cuba bagi seringgit..tengok panjang tak muncung..cuba bagi sekali lagi 10 ringgit lebar tak dia senyum...alahai sayang..bersyukur itu indah namun bukan mudah..yang dewasa pun kadang tersasar untuk bersyukur.

Bukan begitu dan jangan begini...bila kita lihat orang lain gigih berniaga itu sunnah Rasulullah SAW.Tak nak sokong tapi jangan tolong rebahkan..Doakan.Bila kita tahu orang lain buat 2..3 kerja dalam satu masa,jangan dituduhnya dia hamba duit kerana kita tidak tahu apa yang sedang dia usaha dan impikan.Juga doakan..

Petik suis duit..buka paip duit..eh biar betul...nanti tunggu bil datang bayar bil guna duitkan..walaupun bayar guna online..ahaksss..hihi😉..jadi mana boleh jimat...jimatkan..eleh PC cakap senanglah...siapa kata cakap tu senang...lupa ya kanan kiri ada juru audit..silap cakap menggelegak otak..

Rasa kecukupan itu hadiah dan rahsia...klise..tapi itulah hakikatnya..gerhana poket setiap bulan namun mampu tersenyum dan masih lagi boleh mencukupkan keperluan...alhamdulillah..kocek rabak..namun boleh lunas hutang piutang..syukur...hakikatnya rasa kecukupan itu hadiah dan rahsia Allah..syaratnya usaha dulu sungguh-sungguh...bukan tidur 8 mlm..bangun 11 pagi esok pagi setiap hari bangun skodeng periuk nasi..ibu ayam anak 7 pun gigih mengais awal pagi..hihi...🐔🐤🐤🐤🐤🐤🐤🐤

*terima kasih ukhuwah 
#mencari redha Allah 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

8 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Dunia..oh dunia...duit jadi ukuran..habis dah duit gaji pakai bayar bil PC

    BalasPadam
  2. 'Duit bukan segalanya, tapi segalanya perlukan duit'...nak uruskan jenazah pun perlu duit...

    BalasPadam
  3. tak sokong tapi tolong jangan rebahkan-ini ayat mantap...doakan saya berjaya dalam usaha mencari duit dengan menjaja kecil-kecilan =)

    BalasPadam
  4. dunia skrng mmg pentingkan duit. sbb tanpa duit tak bolh beli apooo pun, hehe. kena kerja keras.

    BalasPadam
  5. Wkmsalam.
    Duit. Perlu bijak menguruskannya.
    Jangan sampai jadi hamba duit.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama