Wahai Anak

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

WAHAI ANAK || Syukur pada MU YA ALLAH..PC malah kita semua adalah anak..terima kasih ibu,mama,emak,,mummy,,bonda,,ummi..ayah,papa,abah,daddy,ayahanda,abi..apa pun gelarannya..

Wahai anak..
Terimalah apa pun kondisi kedua ibu bapamu..ya sementara di dunia ini...terutama saat lelahnya,,ketika tidak berdayanya mereka..terimalah dengan rasa lapang fikiran dan dada yang paaaaaling luas..redha.

Wahai anak..
Jangan pernah terdetik dihatimu,,terlintas difikiranmu keuzuran mereka adalah beban buatmu..cuba kau fikir andai satu ketika dahulu saat kau tidak mengerti apa apa rasa itu ada pada ibu bapamu,,di manakah dirimu berada kini..jangan..jangan sesekali ada rasa hitam terhadap ibu bapamu.

Wahai anak..
Andai kau mahu dilayan baik oleh keturunanmu,mulakan terlebih dahulu melayan baik ibu bapamu,yakinlah ganjaran daripada Allah..mungkin hari ini kau tidak rela meninggalkan nikmatnya dunia lama kelamaan hatimu terlentur dengan nikmat pengorbananmu..

Wahai anak..
Ujian Allah itu luas seluas rezeki yang tersedia buatmu...asal dirimu sentiasa memperbetulkan niat..ianya pasti baik baik sahaja..percayalah tiada keuntungan yang berterusan melainkan dirimu berbakti kepada ibu bapamu selagi masih ada hayatnya..

#mencari redha Allah 
#terima kasih ukhuwah 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

11 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Kakak jadi tersentuh baca N3 ini mengimbau saat kami adik-beradik diuji Allah dgn keuzuran Almarhum bapak kakak. Kami bersyukur sebab kami saling ingat-mengingatkan bahawa bila menjaga org uzur sebenarnya bukan ujian buat yg uzur tapi kita ni yg sihat sejauh mana kita mampu menanganinya. Alhamdulillah bila dia pergi kami puas sudah menjaganya. Tak ada kekesalan di hati....

    BalasPadam
  2. sebagai anak saya merasa agak sedikit merendah diri
    memandangkan tak dapat membalas setimpal dgn pengorbanan yg diberikan..

    BalasPadam
  3. Wkmsalam.
    Bahagiakanlah mereka sementara ada

    BalasPadam
  4. Jasa mereka memang takkan mampu kita balas... menjadi tangggugjawab kita agar mereka berbahaga di dunia dan terus sejahtera di akhirat nanti... aamiin ya Rabb..

    BalasPadam
  5. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.

    BalasPadam
  6. terkilan jg xdpt sentiasa ada dgn mak ayah di kampung...sesekali bjumpa..berusaha jg langsaikan ape mereka inginkan..

    BalasPadam
  7. lama tak singgah blog sis ... rindu lahh xD

    BalasPadam
  8. Bersyukur lah jika masih punya org tua.. jagalah mereka sebaik mgkin.. jasa mereka takkan terbalas oleh kita.. :(

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama