17 August 2016

WW》 Menggamit Kenangan

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

WW》MENGGAMIT KENANGAN || Bila asyik mengemas kami suami isteri jumpa pula si kertas yang dulu sentiasa ada dalam poket baju sekolah kami..hihi..mulalah masing-masing buka cerita zaman sekolah..*berhenti mengemas,buat milo panas,biskut sepiring,sembang sambil gelak-gelak* RINGGIT MALAYSIA SATU..

Image

Sangat bernilai dan besar maknanya pada kami.Cukup buat kami tersenyum lebar.Banyak menu terencana diminda.Ais krim itu pasti.Gula-gula sudah tentulah.Tapi jika anak-anak sekarang diberi seringgit mahu muncungnya berjengkal-jengkal.

#mencari redha Allah 
* terima kasih ukhuwah 


7 comments:

  1. Saya pun masih ada simpan beberapa keping duit tu... mmg nostalgia lah bila tengok balik kan...

    ReplyDelete
  2. Zaman kita dulu dapat RM 1 tu memang besar sangat nilainya PC..
    Akak nak merasa tu pun bila raya sekolah menengah..
    Akak gi sekolah masa tingkatan 5 cuma 50 sen ajer..
    Itu pun syukur Alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. Hehe..singgit nk beli ap..humm..kata kami..heee.

    ReplyDelete
  4. simpanlah duit tu mana tahu bank negara nak balik. hehe. dorg akan beli taw

    ReplyDelete
  5. Wkmsalam.
    Dulu2 nak dapat singgit pun susah.

    ReplyDelete
  6. Wasalam..

    Dulu2 ada jugak saya simpan tapi sekarang ntah di mana... huhu

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..