Jauh Dan Ramai

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

JAUH DAN RAMAI || "Semakin jauh perjalanan kita semakin luas peluang untuk kita menikmati pemandangan alam ini". Saat itu ianya menyedarkan kita hakikat kebesaran Allah menjadikan sesuatu atas kehendaknya sebagai pentadbir alam.

Hati kita mula gelisah bila hujan terus mencurah-curah hingga banjir melanda.Kita mula merintih bila mentari sentiasa memancarkan cahayanya yang terik hingga berlakunya kemarau.Maka bersyukurlah sentiasa wahai insan-insan semua.

Kita tidak boleh bersendirian.Ramai yang kita temui maka banyak perkara baru yang akan kita pelajari.Dari mana asal usul kita,bagaimana corak hidup dan pemikiran kita,bekerjaya mahupun sebaliknya hakikatnya setiap kita punya ceritera kehidupan tersendiri.Apa yang pasti setiap kita tidak bebas daripada masalah dan tidak juga pernah lekang daripada mengecapi kegembiraan.

#mencari redha Allah 
* terima kasih ukhuwah 
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

5 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. jauh perjalanan,ramai kawan,luas pemandangan,banyak pengalaman =)

    BalasPadam
  2. Semakin jauh berjalan semakin banyak pengalaman hidup yg dapat..
    Seperti kata Imam Syafie..
    "Air yg mengalir itu lebih baik"

    BalasPadam
  3. Semakin jauh perjalanan semakin jauh kita mengagungi kebesaran dan kehebatan nikmat anugerah Maha Pencipta, in shaa Allah.

    BalasPadam
  4. pengalaman tidak boleh dibelikan kan kak pc..dan perjalanan merata2 adalah pengalaman paling mahal..

    BalasPadam
  5. Sebagai peringatan untuk diri sendiri agar sentiasa bersyukur dan tabah dalam menghadapi segala ujian dalam hidup.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama