21 July 2016

Pastikan Jelas

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

PASTIKAN JELAS || Zaman sekolah bila babah mama tengok buku latihan..rasa macam nak sembunyi dalam tempayan..perkara pertama yang akan ditegur adalah tulisan..babah mama cukup pantang bila PC tulis comel comel..pada kita ok dah..tapi rupanya pada babah mama kurang besar dan kurang jelas..itu belum lagi g kurang ekor la...b dan d tulang belakang kontotlah...hurmmmmmm...kikikiki...kecut usus PC..jadi adik adik dan anak anak pastikan tulisan besar dan jelas.

Komunikasi..sebelah pihak sahaja yang bercakap tidak menjadi...seorang sahaja yang bergerak dan bertindak juga tidak berkesan begitu baik..hakikatnya binalah jalinan komunikasi dua hala..cakap-dengar-bincang-bertindak..komunikasi sangat penting..dan pastikan ianya jelas,tepat dan betul..sangat besar impaknya bila tersilap cakap..dan tidak menerima perkhabaran dengan betul..andai umpama angin berlalu terus pergi itu tidak mengapa..yang menyedihkan andai kesannya sehingga berlaku perselisihan faham..aduhai..parah.

Google Quote 

Pasakkan satu matlamat yang kuat,kukuh,jelas dan lurus..hidup mati kerana DIA..malahan lakukanlah apa pun niatkan kerana DIA..bila semuanya untuk DIA nikmatnya akan kembali kepada kita..pantulan nikmat luar biasa dan luar jangka in sya Allah :)

#mencari redha Allah 
* terima kasih ukhuwah 

10 comments:

  1. Ada sorang kawan saya pun suka tulis kecik2, sayalaa tukang bebelnya. Hihi. Nak baca bukan kita je, kadang2 dia pun duk gosok2 mata sebab xnampak. :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikikiki..itulah yang babah akak cakap...memang kita yang tulis tapi cikgu yang nak baca :)

      Delete
  2. skrg ni akak dok pening dgn tulisan abg Pae tu hah..hihi ..besar kecik, besar kecik ja tulisan nya...hahaa
    apa2 pun betulkan niat dlm apa yg kita lakukan...kan..:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. sabar kak..tegur elok-elok...nanti lama-lama ok..mcam PC dulu lama jugalah nak berubah..bila dah berubah..haaaaa... :)

      Delete
  3. Tulisan anak2 saya pun ada yg mcm tu juga.. ada yg kecik sgt tapi bila dibetulkan, terbesar pulak... apa pun, matlamat diri kita mestilah jelas utk merealisasikan kejayaan kan.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kikikikikiki..itu yang selalu PC kena cubit dengan mama..kecil bila kena tegur terbesar pulak...sudahnya PC suruh mama atau baba buat contoh nak besr macam mana..alahai :)

      Delete
  4. Sama la dik.
    Abah akak suka cek tulisan.
    skang akak ngikut pe'el abah.
    anak2 plak takut nak tunjuk tulisan ha ha....

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..