22 June 2016

WW >> Sepanjang Zaman

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

WW >> SEPANJANG ZAMAN || Tamar atau kurma menjadi santapan Rasulullah SAW sedari zaman kehidupan baginda..sebab itu bila kita makan ianya menjadi sunnah..

Sepanjang Zaman

Sepanjang Ramdhan kurma menjadi mukhaddimah bersahur dan berbuka puasa..kalau tidak dibulan Ramadhan dah jadi macam jajan..hihi..

##mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah


4 comments:

  1. buah kurma ni mmg wajib perlu ada dalm bulan ramadhan, kalau saya masa sahur tu mmg kena makan 3 biji kurma sebagai penutup sahur..
    Air zam-zam pun kalau dulu wajib juga kena ada, tp skrg ni susah pula nak mencarinya.. Selalu 5 liter tu mmg tuk diminum sepanjang bulan ramadhan..


    Blogwalking sini, jom share apakah post pertama anda?

    Post Pertama AH di Dunia Blogging article..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..PC dan suami pun selalunya pembuka berbuka dan penutup sahur makan kurma..kalau bulan lain...selain ramadhan makan ikut suka...tak kira dah ganjil ke...tak ke...air zam zam kalau tak silap satu tong kecil tu RM 100 dulu la...

      Delete
  2. Kalau buat jus pun sedap juga kan... Kalau amal setiap hari bagus kan...

    ReplyDelete
  3. Ekin berbuka makan bila sahur buat air rendaman kurma

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..