24 June 2016

Qanaah

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum 💖

QANAAH || Pening nak mencari nama anak..hihihi..apa salahnya beri nama Qanaah..moga akhlak dan sikapnya juga begitu..yang penting maksud disebalik nama itu kerana ianya menjadi satu tanggungjawab besar ibu bapa beri nama yang baik maknanya pada anak-anak..eh tiba-tiba pulakkan si PC ni..in sya Allah pandailah mereka cari nama untuk anak sendiri PC oii..ya tak ya juga..^^

qanaah

Berpada-pada..berpuas hati dengan apa yang ada..berasa cukup..itulah yang menterjemahkan frasa Qanaah..bersahabat baik dengan wasatiah iaitu sederhana..dua-dua ni kalau bargabung in sya Allah menjadikan hati seseorang itu zuhud iaitu hidupnya tidak "dikuasi" kemewahan dan keseronokkan dunia sebaliknya cinta kepada Allah dan sentiasa mengingati mati..ingat ya..tidak "dikuasai" dan bukan terus meninggalkan dunia..

Jadilah diri sendiri in sya Allah mudah untuk kita melaksanakan kehidupan harian tanpa ada rasa kepura-puraan..lebih mudah juga untuk orang lain mendekati kita begitu sebaliknya..in sya Allah..

#mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah

10 comments:

  1. Yang penting makna nama. Agar anak insyallah boleh menjadi seperti makna namanya. Sebab tu nama kena baik je 😊 Moga kita sama2 menjadi diri sendiri kak. Penat kalau nak jadi diri orang lain. Tak lama punya bertahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..nanti lama2 terserlah peranfai sebenar...pun tak molek juga macam tu kan... :)

      Delete
  2. Carilah nama anak yang punya makna yang baik.. jangan cri nama yang pelik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..tapi yang pelik2 tulah trand sekarang...apa pun ringkas atau panjang nama anak tu yang utama pastikan maksudnya baik. :)

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..