Mungkin Ini Kali Yang Pertama...

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖


MUNGKIN INI KALI YANG PERTAMA || Dengan izin..alhamdulillah kita sudah pun memulakan rukun Islam ketiga hari ini..hari pertama..mungkin juga ini kali pertama kalian berpuasa sebagai isteri...sebagai suami..sebagai ibu atau ayah mungkin..dan tidak kurang sebagai atok dan nenek..jangan di lupa kepada adik-adik atau anak-anak yang gigih latih diri masing-masing untuk berpuasa..tahniah..

Mungkin Ini Kali Yang Pertama...

Tiada yang mudah pada langkah pertama..tidak ada yang senang juga pada kali pertama..tetapi yakinlah dengan iltizam yang tidak berbelah bagi in sya Allah pasti boleh..inilah masanya kita acuankan hati...inilah juga masanya kita beri peluang untuk perut kita bersenang lenang di siang hari..

Detik pertama kali inilah yang bakal menjadi secebis kenangan manis buat kita..jadi lunaskan sebaik mungkin ya...ibu ayah sila sokong anak-anak..perhatikan juga tahap kemampuannya..ada masa ya perlu dipaksa lebih-lebih lagi bila sudah melayakkannya untuk menanggung hukum..namun bagi yang masih kecil berpada-padalah..jangan ikat anak-anak dengan janji yang membinasakan.

*terima kasih ukhuwah..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

4 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. salam ramadhan

    http://jmbelog.blogspot.my/

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah... hari pertama dilalui dgn baik... moga amalan sentiasa diterimaNya... aamiin.

    BalasPadam
  3. Suka melihat anak-anak kecil yang sudah belajar berpuasa. Seronok melihat mereka excited menunggu waktu berbuka di meja makan. Hihi. Alhamdullilah, hari kedua puasa sudah hari ni :)

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama