Luruskan Telunjuk Itu Cukup Sekadar Bersyahadah

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

LURUSKAN TELUNJUK ITU CUKUP SEKADAR BERSYAHADAH || Sepanjang seharian kita menjalani rutin harian..dalam mendirikan dan menunaikan rukun Islam kedua iaitu solat lima waktu sembilan kali kita menyebut kalimah syahadah..*PC ambil yang wajib dan fardhu ya..*pada tahiyyat awal dan dalam tahiyyat akhir..ketika itu cukup lurus jari telunjuk kita..alhamdulillah..

Selain itu,contohnya sebelum tidur kita hanya ungkapkan dibibir kemudian akuinya dihati dengan sebenar-benar pengakuan..itulah ikatan janji kita dengan DIA pencipta..justeru mengucap dua kalimah syahadah itu menjadi yang pertama dan utama dalam kehidupan kita sebagai ummat Islam dan dalam rukun Islam juga. 

Selalu terlupa..mata melihat..hati tertawan jari cepat menunjuk..baik membayar dengan wang sendiri atau sponser paksa daripada suami..*lebih baik sponser rela dapat pahala..kan..muahahaha*..ini yang selalu kita terlupa dan terlepas pandang..apa dia?..berbincang dengan pasangan dalam segenap perkara dan urusan baik besar mahupun kecil sahaja perkara itu..kerana dengan cara berbincang itu pasangan akan sangat berasa dihargai kehadirannya..khususnya suami isteri..

Boleh dielakkan..apabila telunjuk yang lurus itu kita bijak mengawalnya in sya Allah tidak akan sentiasa timbul situasi yang kurang molek..masalah saling menyalahkan juga dapat diatasi sebaiknya..kenapa..kerana ianya akan buat kita fikir banyak kali untuk menyalahkan dan lebih baik tunjuk terlebih dahulu pada diri sendiri..muhasabah diri sendiri terlebih dahulu itu dalah lebih afdhal..

#mencari redha Allah
*terima kasih ukhuwah


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. singgah ramadhan 21
    https://belogs.blogspot.my/search/label/TOP%20COMMENTAR

    BalasPadam
  2. oleh itu jgn selalu menyalahkan org lain. .tp cuba la utk selesaikan. .-kalau KG la. .

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama