18 May 2016

WW : Musuh Kuku Sahabat Pemilik Kuku

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum..

WW : MUSUH KUKU SAHABAT BAIK PEMILIK KUKU || Ada yang jenis suka bela kuku..ada pulak pantang nampak kuku tu panjang sikit..risau je..tidak selesa jadinya..


Umur berapa tahun kawan-kawan mula pandai potong(ketip) kuku sendiri..hehe..PC mula-mula perhati dulu babah mama ketip kuku..kemudian sembunyi-sembunyi ketip kuku sendiri..senget benget..herot berot jadinya..terketip daging pun pernah..kihkihkih..yang tak boleh lupa PC ketip kuku kucing..haha..2 hari 2 malam rasa menyesal..sebab tengok kucing tu kempunan nak tangkap cicak..

terima kasih ukhuwah..

11 comments:

  1. Memang tak selesa kalau kuku panjang... Memang akan ketip jadi kontot... Tak faham kenapa orang suka sangat bela kuku...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah PC..rasa serba tak kena...risau...tu yang panajang sikit cepat ketip.. :)

      Delete
  2. Kakcik langsung tak boleh kuku panjang sedikit. Rimas. Rasa semua kerja jadi tak kena...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul kakcik,,PC pun lagi satu ras macam pelik je bila kuku panjang..bila dah ketip..ha barulah selesa.. :)

      Delete
  3. tak selesa bila kuku panjang,nampak kotor je

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul..lagilah kalau goreng ikan..gaul ikan dengan garam dan kunyet..alahai lepas cuci tangan bukan main kuning celah kuku..

      Delete
  4. rasanya yg suka pjg kuku tu tau buat kerja umah x pc?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bergantung pada individu...hehehe..tapi kena fikir banyak kali nak buat kerja rumah kalau kuku panjang..sebab PC panjang sikit pun risau lagi satu nak masak tu macam tak seronok..

      Delete
  5. Seminggu sekali pasti potong . Tapi kadang-kadang terbabas juga. Hii. Siqah bawa je penyepit kuku even pergi office :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seminggu sekali tu ok Siqah..sedang elok tu... :)

      Delete
  6. aida pun x ingat, PC.
    nurin & syuhada skang ni da memang ketip kuku sendiri da.
    pastu aida cek la.
    kalu mata aida tak berkenan, aida repair balik :)

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..