14 May 2016

Walau Hanya Sebaris Ayat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

WALAU HANYA SEBARIS AYAT || Pernah tak dengar kisah orang dulu-dulu bercinta..."tak dapat tengok orangnya..dapat tengok bumbung rumah pun jadilah"..itu belum lagi upah posmen budak belum baligh..belum mumaiyez lagi jadi orang tengah hantar surat.."kirimlah surat walau hanya sebaris ayat"..haaa sampai macam tu sekali tahapnya..sekarang tak payah dah...satu di utara..satu di selatan...sorang di Korea sorang di India..whassapp..wechat..skype..teknologi menghubungkan..tak payah dah bersurat bagai..itulah gaya bila asyik dilamun penyakit asmara..jadi penyakit kalau tidak reti nak kawal..semua manis belaka..

Manis...owh lebih manis kalau kita juga bercinta dengan Allah begitu...kan..kan...kalau dapat banyak alhamdulillah..tapi kalau rasa tak mampu nak habiskan..kalau rasa tidak terdaya hendak berhelai-helai..cukuplah ibaratkan WALAU HANYA SEBARIS AYAT...janganlah sekadar baca bissmillah kemudian sadaqallahulazim..itu melampaulah hai..sekurang-kurangnya semuka surat pun dah molek tu..esok sambung lagi...bukan slot akasia je berepisod kan..kan...mengaji..membaca Al Quran pun boleh sedikit-sedikit..*PC kongsi di sini dalam masa sama PC ingatkan diri PC sendiri juga ni..jangan cakap lebih PC habuk berkepuk-kepuk..kat akhirat PC orang pertama kena hempuk*..in sha Allah kita boleh buat...

Buatlah selagi boleh..selagi terdaya..ambil kesempatan yang ada untuk perbaiki diri..moga setiap amal baik kita Allah terima dan menjadi penyelamat kita di akhirat kelak..dalam amal kita yang sedikit kita sendiri pun tidak tahu yang mana satu benar-benar diterima Allah..tak mengapa tugas kita teruskan berbuat baik...in sha Allah pasti berganjaran..amin.

*terima kasih ukhuwah..


9 comments:

  1. Alhamdulillah terima kasih atas peringatan tu :)

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah terima kasih atas peringatan tu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..alhamdulillah..sama-sama..moga PC juga istiqhomah dalam perbaiki diri sendiri.. :)

      Delete
  3. InsyaAllah, satu mukasurat sehari lebih baik dari tak baca langsung kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. amin..in sha Allah..harapnya begitulah...mula-mula mungkin berat lama-lamat berat hati kalau tak baca.. :)

      Delete
  4. In sya Allah. Terima kasih nak PC

    ReplyDelete
  5. aida sama nak hempuk diri sendiri.
    in shaa Allah nanti nak target baca Quran kat opis.
    dpt 1 ain lepas solat zuhur jadik la...
    terutama ni ramadhan dah dekat.
    terasa sgt diri ni da lama tak baca Quran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. in sha Allah boleh..nak kata PC rajin pun tak juga..tapi kadang tu marah pada diri sendiri juga sebab banyak alasan..berlawan dengan diri sendiri..tu yang berazam..sehari semuka pun dah memadai..yang penting istiqhomah.. :)

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..