Rendah Diri?..Kikis Perlahan-lahan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum 💖

RENDAH DIRI?..KIKIS PERLAHAN-LAHAN ||Tidak perlu pergi jauh PC sendiri adakala berasa rendah diri pada sesetengah perkara..*emosi*..astarghfirullahalazim..memang itu sifat semulajadi kita manusia..atau mungkin PC sahaja yang merasainya..subhan Allah..banyak sebab yang menyebabkan kita mudah dan ada rasa rendah diri..sebab?..hanya kita dan Allah sahaja yang tahu..adakah kurang rasa keyakinan pada diri itu salah satu punya rendah diri??..ya mungkin ianya juga menjadi salah satu asbab secara tidak langsung..

A004
Sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dalam bentuk yang sebaik-baiknya (dan berkelengkapan sesuai dengan keadaannya).
[Surah At.Tiin : Ayat 4]

Bila kita lihat orang lain tidak mampu lakukan seperti apa yang kita boleh lakukan tolong jangan dikeji..dicaci atau disisih..setiap kita ada tahap kemampuan yang berbeza..mungkin ada banyak lebihnya dia yang kita sendiri pun tidak mampu lakukan sepertinya..siapa tahu?..hanya Allah yang tahu..


Kredit : http://weheartit.com/

Bila terbit rasa rendah diri..cuba kikis perlahan-lahan..boleh!..cuba insya Allah..minta bantuan Allah..doa sentiasa..mungkin doa kita kita tidak ditunaikan mengikut kehendak kita tapi ianya akan tertunai mengikut tepatnya waktu bila kita benar-benar layak untuk menerimanya..amin..

*terima kasih ukhuwah..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. siqah ada juga perasaan rendah diri begini. maybe sebab tengok orang lain lagi hebat kan kak. moga dapat dikikis sikit2 hendaknya nanti. jom sama-sama kak PC :)

    good night kak :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Akak pun ada Siqah rasa rendah diri...kadang emosi yang sukar dijangka..kerana insan biasa-biasa..in sya Allah..sikit-sikit kita ubah dan berubah..amin... :)

      Padam
  2. Sampai skrg kadang akak masih ada rasa rendah diri ni sis.. kurang yakin dgn diri.. huhu.. tapi tulah sllu dok sematkan dlm diri yg Allah cipta manusia dgn kelebihan & kekurangan masing2... :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul PC setuju kak...itu juga yang PC lakukan selalu ngatkan diri begitu..setiap orang ada bahagian masing-masingkan...kita usaha dan redha..disamping itu kita perbaiki diri perlahan-lahan.. :)

      Padam
  3. salam , ni masalah yana , kadang terbawak emosi :(

    BalasPadam
  4. Jangan merendah diri pada bukan tempatnya.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama