Satu Joran Dua Mata Kail

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..

SATU JORAN DUA MATA KAIL || Wah tajuk..ganas..hehe..haha..hoho..huraian belum tentu mantopnya..ke kelautan hindi..selamat tengahari ukhuwah..biarpun tidak kelihatan silau cahaya matahari tapi bahangnya tetap terasa..alhamdulillah..ke hulu ke hilir mengemas dalam rumah pun seolah sedang bersauna dua tiga jam..kalau memasak di dapur lagi la mesti berhati-hati takut tertitis perisa tambahan..*mukhadimah je dah berjela*

Semakin panjang tali pancing semakin jauhlah boleh dicampaknya mata kail tu..pergi ke tempat yang dalam...cuba..mana tahu rezeki in sha Allah..banyak atau sedikit yang dapat bukan urusan kita..itu aturan DIA..ikatlah banyak mata kail sekali pun..susunlah beratus joran dengan umpan yang paling berkualiti kalau tidak rezeki kita maka bukanlah..

Bukanlah satu yang luar biasa berlaku dalam kehidupan seharian kita bila istilah 

MARAH ANAK SINDIR MENANTU
diucapkan dan berlaku..itu dulu...tapi sekarang lebih terlanjur maju yang tidak ''best'' apabila..

PUJI MENANTU SINDIR MENANTU
bahayanya menantu dengan menantu jadi tidak sebulu..tidak mahu bersentuh bahu apa lagi berganding bahu...siapa yang wajar dipersalahkan..fenomena tidak sihat ini wajar dihentikan dengan segera..sebab ianya bakal mengeruhkan  keadaan yang jernih..tidak pun.. 

PUJI MENANTU SINDIR ANAK 
Allahu..sedih PC bila mendengar situasi ini berlaku..masih berlaku dan seakan tidak berpenghujung..subhanAllah..sesungguhnya sangat mudah untuk menjadi ejen permusuhan berbanding pendamaian..Jernihnya hati kita boleh dilihat dan didengar dengan kata-kata..derhaka itu bukan sahaja anak kepada ibu bapanya..malahan boleh jadi juga hamba kepada PENCIPTANYA..

*terima kasih ukhuwah..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Istilah ni memang ada je dalam kehidupan manusia kan. Cuma moga kita tidak melalui semuanya. Amin..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Harapnya begitulah siqah...satu masa dengan izin Allah bila kita jadi ibu...cuba elakkan dari sikap ini...

      Padam
Terbaru Lebih lama