02 April 2016

Pengawal Terhebat

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

PENGAWAL TERHEBAT || Letakkan dihati dan minda kita...bahawa ALLAH SWT adalah pengawal terhebat segala yang di langit dan bumi juga segala isi di dalamnya..jangan ubah...jangan persoalkan..jelas??..*jangan risau sebab ini kepercayaan iktikad keyakinan kita..jadi tak perlu gelabah cari cermin mata nak bagi jelas..*clearkan mata hati jangan bagi kelabu asap..in sha Allah bolehkan...amin..*sesekali diuji PC juga tidak terlepas daripada berkeluh kesah..kita sama..tiada beza pun malah kalian lebih baik daripada PC*..

pengawal terhebat
Google Image

Sebagai makhluk Allah yang paling istimewa..kenapa istimewa?..kerana Allah hadiahkan kita akal fikiran..wajarlah untuk kita berusaha mengawal keadaan selayak dan semampunya..untuk kesejahteraan bersama..kita kadang tidak dapat menjangkan tindakan diluar kawalan pada diri sendiri apatah lagi terhadap orang lain..dan orang lain juga tidak boleh menduga apa yang bakal dia lakukan bila hilang pertimbangan pada diri sendiri..

Bagaimana??..bila berada situasi yang panas..jadilah air yang menyejukkan..apabila berada dalam keadaan tegang..berusahalah menjadi seorang yang pintar bertoleransi..ketika berada dizon yang dingin...cubalah menjadi agen yang meyuntik unsur-unsur keceriaan..keharmonian..kemesraan..*bila diri sendiri haru biru..cepat-cepat kembali kepada DIA yang MENCIPTA*

6 comments:

  1. Tak dinafikan kak, kadang-kadang Siqah pun berkeluh kesah juga. Tapi bila fikirkan, mungkin orang lain ada masalah lagi besar, terus terasa diri kena jadi kuat. Kalau orang lain boleh, kita pun boleh kan kak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itu juga yang kak PC buat...yalah kita manusia biasa...ada hari2 rasa down...berselirat emosi..yes...kembali pada Allah...fikir eh aku macam ni...ada orang lebih2 lagi ada masalah..bila ingat macam tu alhamdulillah ok..

      Delete
  2. InsyaAllah selalu berjuang untuk mengawal diri .Allahu rabbi , lemahnya diri

    ReplyDelete
  3. Risau kalau sesekali hilang kawalan, takut menyesal dikemudiaan hari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang sesekali tu mama yang sangat bahaya...

      Delete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..