16 April 2016

Pancing

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم
Assalammualaikum...

PANCING || Kaki pancing ni tidak kiralah lelaki mahupun wanita..dewasa,,remaja atau pun kanak-kanak...dah kalau katanya minat!!!!!!...lautan bergelora pun sanggup buat keras dalam bot..lazimnya orang-orang yang minat dan berpengalaman mereka boleh mencari waktu-waktu yang bersesuaian untuk memancing dengan pelbagai keperluan dan peralatan yang canggih manggih...

*batang ubi,,benang jahit mama,,jarum peniti buat mata kail..umpan cacing..ok cukuplah tu untuk PC rasa seperti ratu joran duduk atas jambatan depan rumah memancing..*..dapatlah seekor dua ikan..kihkihkih..*sangat tidak berbakat untuk memancing ni lahhhh..*

Bukan hendak memancing ikan saja kena ada skill..hehehehe..nak menarik minat pada sesuatu perkara kebaikkan pun boleh pancing dengan pelbagai cara..macam-macam cara ada...bergantung pada siapa dan daripada siapa serta apa tujuannya...pendekatan yang ingin dilakukan pastikan berhikmah dan berhemah...in sha Allah pasti sejuk hati yang menerimanya..amin..

*salam sabtu.terima kasih ukhuwah*

2 comments:

  1. Hihi. Siqah tak suka memancing. Walaupun orang kata satu kepuasan, tapi malasnya nak menunggu lama-lama. Hii. Pancing ikan kat pasar juga yang senang :D

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..