Mukhaddimahnya

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم 
Assalammualaikum..

MUKHADDIMAHNYA || Doa itu pembuka pada setiap permulaan tindakkan atau perbuatan kita..paling tidak pun cukup dengan kalimah "Bissmillah"..niatnya setiap apa yang bakal kita lakukan disertai redha dan bantuan Allah bukan campur tangan syaitonnirajim..in sya Allah 😆. .

Dalam setahun sebulan syaitan dan iblis dirantai..tapi jangan lupa kuncu-kuncunya sentiasa ada dalam diri kita.."nafsu"...jadi kalau kita masih lagi dapat melihat perkara kurang manis berlaku di bulan Ramadhan itu adalah kerana nafsu...😡..berjaya kita kawal nafsu hingga azan maghrib in sya Allah oklah semua..lazimnya nafsu bermaharajalela di bazar Ramadhan 😂. .

Bulan Rejab PC anggap sebagai mukhaddimah Ramadhan..hari ini 3 Rejab...alhamdulillah syukur...Rejab fasa pertama..Syaaban fasa kedua dan seterusnya Ramadhan fasa ketiga....3 fasa yang wajar kita manfaatkan sebaik-baiknya untuk gandakan amalan...yang mana masih berhutang...segeralah lunaskan kerana kita tidak tahu apa yang bakal berlaku esok...kepada yang berkelapangan lakukanlah puasa sunnat sebanyaknya kerana kita tidak tahu dalam banyak amalan yang kita lakukan berapa sahaja yang diterima Allah..

Hari ini kita sayu melihat orang lain pilu kerana orang yang disayangi pergi mengadap Pencipta...siapa tahu esok orang lain sedih melihat keluarga kita tangisi pemergian kita untuk selamanya..kematian menginsafkan bagi orang yang mengambil ikhtibar daripadanya..🙇
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

7 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. SENTIASA MUSAHABAH DIRI N BERINGAT SELALU...

    BalasPadam
  2. Peringatan yg baik buat renungan semua.. t kasih PC.

    BalasPadam
  3. cepat benar masa pergi.
    sehari sehari semakin cepat!
    tak perasan :(
    moga bulan2 mulia ni kita perbykkan ibadah, kan.
    berdoa... in shaa Allah dipanjangkan umur bertemu ramadhan.

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama