26 April 2016

Minta Pada Penjaga Hati

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 
Assalammualaikum..

MINTA PADA PENJAGA HATI || 💖hati kita Allah punya...DIA yang jaga...pemilik hati selamanya...pada kita cuma pinjaman sahaja...

Doa penerang hati

Dulu..sebelum mengaji mesti baca doa penerang hati ☝
Kemudian Al Fatihah...sebelum tu selawatlah dulu...yang paling best bila baca doa sama-sama...masa ni yang tak hafal boleh mengelat..gerakkan bibir je walhal tak bunyi apa...alasan baca dalam hati...logik juga...cuba try test baca sorang sorang...haaaa...itu dia...alhamdulillah PC lepas itu pun sejuk kaki tangan..nampak rotan punya pasal..

Doa itu umpama senjata kita...nak apa apa kita minta daripada Allah dulu...in sha Allah walau lambat Allah tetap beri asal usaha jangan berhenti...kadang lewat kerana Allah nak ajar kita sabar dan cekal..supaya bila kita dapat apa yang dihajati tahu bersyukur...amin..bukan bermakna yang Allah beri awal itu tidak bersyukur ya..bukan itu maksud PC...moga kita sentiasa yakin dengan kemurahan dan kasih sayang Allah..

😉terima kasih ukhuwah..

10 comments:

  1. amin. semoga dibuka pintu penerang hati

    ReplyDelete
  2. trima kasih mengingatkan.. dan sntiasa mengingatkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 yui....kita saling ingat mengingatkan ya... :)

      Delete
  3. Ketawa bila baca part baca gerakkan bibir padahal tak baca pun sebab tak hafal. Hahaha! Teringat zaman kecik2 dulu :D

    Kekadang lewat diperkenankan doa kita agar kita lebih tabah hadapi hidup ni kan kak. Kalau awal, alhamdullilah, rezekinya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah pengalaman akak siqah...bila akak tak hafal..gerak bibir..ikut ikut kawan baca..bila alhamdulillah tengok gelagat kawan pulak yang tak hafal lagi..hehe..betul..awal itu rezeki...lewat itu rezeki beserta ujian...

      Delete
  4. SENJATA DOA HARUS DIMENAFAATKAN..

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..