Dugaan Dalam Dugaan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم
Assalammualaikum..

DUGAAN DALAM DUGAAN || Sesuatu yang ingin kita lakukan namun tidak berjaya atau kurang berjaya ya itu dianggap dugaan..musibah..bencana alam..kesedihan itu juga dugaan..eh..eh..eh..kekayaan atau kesenangan..kegembiraan itu juga adalah dugaan..*lesung pipit yang cantik,,gigi yang cantik...semualah yang cantik-cantik itu dugaan..nanti belum habis lagi..jerawat,,panau..kurap itu juga dugaan*..
sila jangan tidak percaya..

Tidak percaya??..percayala bila DIA berkehendakkan sesuatu itu berlaku dengan sekelip mata ianya boleh terjadi...bersediakah kita..atau sebaliknya sabar dan redha itu perlu dipasakkan dalam jiwa..

Lemah atau gagahnya jiwa kita dibawah naungan Allah...DIA yang menjaganya..secara zahiriah ya ianya milik kita namaun batiniahnya jiwa kita kepunyaan Allah..bila-bila masa ia boleh dibolak-balikkan..berdoalah agar Allah tetapkan hati kita..amin..

Panas terik yang membahang itu dugaan..ditambah dengan terputusnya beklan air juga dugaan dalam dugaan..dan dugaan yang sebenarnya Allah sedang menganalisis iman kita..PC rasakan begitu kerana dalam situasi yang agak menekan dan tertekan kita akan mudah berkeluh kesah dan semakin menipis lapisan kesabaran yang sememangnya mudah rabak..subhanAllah..Allahu..*berdosanya diriku*..moga hati kita dan keimanan kita sentiasa kukuh terhadapNYA..


PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa redha atas ujian dan ketentuan Allah swt.

    BalasPadam
  2. Syukur atas semua rezeki yang diberikan dan semoga kita sama2 sabar dan tabah menghadapi segala ujian daripadaNya..

    BalasPadam
  3. Dugaan dalam dugaan moga kita tabah selalu

    BalasPadam
  4. Semoga kita semakin kuat menghadapi ujian-ujian hidup ini.. Tu maknanya DIA sayang dan rindukan kita.. Jadi, apabila mengadulah dengan DIA tidak kira susah atau senang

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama