Usaha Tapi Jangan Dihitamkan Iktikad

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

USAHA TAPI JANGAN DIHITAMKAN IKTIKAD || Selagi terdaya usahalah..selagi boleh dan mampu usahalah..jangan lelah jangan cepat rebah..besar sebenarnya kesan usaha ini..percayalah..

Bila kita sakit kita jumpa doktor..atau kita mencari alternatif rawatan lain juga..tidak salah pun..niatnya usaha..niatnya hendak sembuh..habis satu bab..seterusnya tawakkal dan doa..dan tolong semat dalam hati betul-betul..doktor,,dukun,,ustaz,,bidan,,waima siapa pun yang kita jumpa untuk berusaha pulihkan kesihatan INGAT PENYEMBUHAN itu daripada Allah juga..dengan izin Allah juga..apa pun situasinya manusia atau apa segala kecanggihan yang ada dan digunakan hanyalah perantara...

USAHA sebenarnya sangat rapat dengan kehidupan kita seharian..dalam segenap aspek..kalau kita tenung makanan tu tanpa menyuapnya ke mulut..perut takkan kenyang..*ingat rasa kenyang pun dengan izin Allah juga*usaha dengan memasukkan makanan ke mulut..kunyah kemudian telan..*jangan lupa baca doa makan*..simplekan..tapi tetap kena usaha..

Usaha boleh meletakkan kita mungkin dibawah tidak mustahil di atas..boleh menjadikan kita lebih bersemangat atau terus lemah..lihat siapa yang bersama kita..lihat bagaimana sokongan dan dorongan yang kita perolehi..jangan berhenti berdoa..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

6 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama