Jangan Dipertikai

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Surah Luqman
Ia menciptakan langit dengan tidak bertiang sebagaimana yang kamu melihatnya; dan Ia mengadakan di bumi gunung-ganang yang menetapnya supaya bumi itu tidak menghayun-hayunkan kamu; dan Ia biakkan padanya berbagai jenis binatang. Dan Kami menurunkan hujan dari langit, lalu Kami tumbuhkan di bumi berbagai jenis tanaman yang memberi banyak manfaat.

[Surah Luqman : Ayat 10]

JANGAN DIPERTIKAI || Sesama makhluk ya mungkin kita masih lagi boleh ada sifat suka untuk mempertiai sesuatu yang dilakukan..serba serbi boleh jadi baik..tidak mustahil serba serbi boleh jadi tidk betul..dah namanya manusia menilai adakala dengan emosi dan nafsu..biarpun tidak selalu..sesekali itu ada..itu lumrah..sebab itulah ada istilah marah..suka..betul tak..kalau suka saja bahaya juga..kalau marah saja susah juga..namun  kita kena yakin pada Allah Al Hakim(Maha Bijaksana)..yang berupaya menjadikan semua dengan kehendakkan tanpa bantuan sesiapa untuk kebaikkan kita semua..
PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

1 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

Terbaru Lebih lama