Dua Pengertian

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

DUA PENGERTIAN || Mentaliti kita ada tahap mentafsir yang berbeza-beza..berdasarkan umur,,jantina,,budaya dan sebagainya...

Marah atau dimarahi..
Mungkin rasa marah dan sebab kemarahan itu adakala dirasakan tidak wajar dan yang pasti yang memarahi itu pula berasa wajar untuk bertindak marah sedemikian..lazimnya yang akan berasa tidak puas hati..yang kena marahlahkan..hihi..haruslah.

Menangis..
Gembira menangis..sedih wajarlah menangiskan..terlalu marah dan geram pun boleh menangis juga ya..tapi yang peliknya bila sepatutnya awak gembira tapi awak menangis kenapa berjaya..hendak meraikan kegagalan dengan kegembiraan..eh..ini boleh terjadi bila kita dipaksa melakukan sesuatu yang kita tidak sukai..kita dipaksa mengikut kata orang..ha kan..

Apa yang paling bahaya bila kita tidak dapat membezakan bila masanya perlu menunjukkan emosi pada tempat atau situasi yang sewajarnya...tidak semua orang pandai dan lebih suka berterus terang...oleh itu dia lebih gemar memilih bahasa-bahasa kiasan..jadi jangan cepat melatah..tidak usah segera membuat kesimpulan..fahami terlebih dahulu sebaik-baiknya..moga situasi sentiasa jernih.

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

3 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Salam yana singgah ! emosi ada baik dan buruk sebenarnya , macam akak kata kena pandai2 lah nak guna kan

    BalasPadam
  2. Bila gagal membezakan, itu dalam keadaan tekanan yang berat :(

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama