Pointer Kehidupan

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

Image result for wallpaper pointer
Google Image

POINTER KEHIDUPAN || Tersasar daripada landasan itu mainan kehidupan kita..kita boleh mencuba..tapi kawalannya pada Allah yang A'AHAD..kadang jelasnya susunan kita itu banyak kurangnya berbanding apa yang telah Allah aturkan..untuk melakukan kebajikan juga bukan suatu yang boleh dipandang remeh kalau kita tahu apa itu ertinya kebajikan..jangan cemari kebajikkan walau dengan sedikit pun titik hitam..dengan syarat wujudkan rasa berdoa dalam hati dan takut akan setiap balasan dosa itu sendiri..

Daripada an-Nawas bin Sam ‘an RA daripada Nabi Muhammad SAW sabdanya, Kebajikan itu ialah berakhlak dengan akhlak yang baik, dan dosa itu ialah perasaan yang bimbang dalam hati dan engkau tidak mahu perbuatan itu diketahui orang lain.(Hadith Riwayat Muslim) 
Selamat malam wahai ukhuwah sekalian.. 

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. SubahanaAllah...semoga Allah sentiasa memberi kita yang terbaik..selagi kita berpegang teguh kepada NYA...AMIN

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah... Perkongsian yg menarik kak... Saya suka Bab akhlak tu.. Akhlak tu datang untuk betul kan diri kita.. Yg penting slalulah check pointer kehidupan kita kasi A.. Bukan setakat nak Cemerlang dlm exam jekan..

    BalasPadam
Terbaru Lebih lama