On Dan Off??..Bila??

بِسْـــــــــمِ ï·²ِالرَّØ­ْÙ…َÙ†ِ الرَّØ­ِيم

SUIS ON OFF
Google Image

ON DAN OFF??..BILA?? ||Kalau ada yang tegur atau cakap "alamak ko alim la bro..tiba tiba je lain ni apa hal ko"..atau.."hai sis alim semacam je..macam bukan ko je aku tengok"..tidak pun.."eh dah buang tebiat ea tiba tiba berubah ni"..

>>>Sentap kan..sakit hatikan..sedih dan ralat tak?..lagi lagi la kalau orang yang rapat atau kawan kita sendiri yang cakap macam tu..rasanya macam macam rasa timbul..tak bagi sup selipar saiz lapan pun dah bersyukur..ye dak..hihihi..ok..cool..istighfar..zikir...tarik nafas-hembus-tarik-hembus-*tooott ppusssh-eh TERkentut*-senyum walau tidak berapa nak ikhlas ok..

>>>Kepada yang tidak pernah ditegur sebegitu..alhamdulillah..sesiapa yang pernah kena dengan teguran halilintar sebegini..ahakk..cakaplah elok-elok..jelaskan pada mereka walaupun sewajarnya mereka sendiri belajar untuk mengerti..yang menjadi masalah ada spesis "buat-buat tidak tahu dan buat muka comel terus berlalu pergi"..

>>>Bila nak keluar rumah atau meninggalkan rumah dalam tempoh yang agak lama..ciri-ciri keselamatan mesti di utamakan bukan saja pada kita malahan seluruh harta benda..salah satunya pastikan sius dioffkan..cukuplah suis yang perlu bukan main suis kalau nak off juga main suis pastikan peti ais kosonglah ya..macam tu jugalah kita..adakala perlu on..adakala perlu off..bukan kerana berpura-pura tapi jaga adab dan akhlak..ikut kesesuaianlah jangan pukul rata..pandai pandailah sesuaikan diri asal tidak memandai mandai..lain ertinya tu..di mana bumi dipijak di situ langit dijunjung..

PeRdU cINta

Lifestyle Personal Blog - Menjaga rasa cinta.Pengalaman diolah menjadi artikel. JUA AZURA | ISTERI & BLOGGER | ASAL BATU PAHAT JDT | UNTUK REVIEW : EMAIL KE teratakcomelkita8384@gmail.com twitter rss instagram facebook

2 Ulasan

TERIMA KASIH selalu menyokong PERDU CINTA

  1. Ada setengah tu yg cakap "Eh, kenapa alim sangatni? Dah nak mati ke?"
    Tu memang kejam punya ayat. Haha. Sabor jerlaa. :P

    BalasPadam
    Balasan
    1. membunuh semangat orang lain untuk berubah ke arah lebih baik..hihihi..

      Padam
Terbaru Lebih lama