22 February 2016

Gula Hujung Sudu

بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

GULA HUJUNG SUDU ||Allah yang mencipta gula..untuk kita..bila tiba tiba terkena penyakit jangan salahkan gula kerana sesuatu yang berlaku pasti dengan izinNYA..dan tidak lain kerana lemah dah lalai serta khilafnya diri kita sendiri..Allahu..PC selalu ingatkan diri sendiri..bila diri terasa lelah dengan ujian dunia..bahawasanya Allah sedang mengegur diri yang lemah ini dengan kasih dan sayangNYA..kadangkala ujian itu tidak ditimpakan terus pada diri sendiri tapi kepada insan insan yang kita sayangi,,yang paling hampir pada diri..Allahu..bukankah itu juga ujian pada diri PC..ya..dugaan untuk diri juga..

Biarpun manis yang sedikit..kita syukuri...agar tidak menjadi insan yang mengkufuri setiap nikmat yang lainnya..malam tidak sepanjangnya malam sampai waktu mentari muncul juga..dalam kehidupan kita tidak sentiasa berduka disulami juga gelak ketawa...ya tak..mungkin kita sudah dekat tetapi belum cukup rapat..mungkin kita sudah sebati tetapi belum betul betul menyatu..mungkin kita sudah sayang tapi belum betul betul mencintai dan mungkin kita sering ungkap dibibir tapi tidak setulus hati..dengan siapa??..dengan DIA PENCIPTA..



7 comments:

  1. menjadi org yg sentiasa bersyukur, cuma kengkdg tanpa sedar kita mengeluh..kembali balik pdNya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Setuju...kadang tindakan kita luar jangkakan yumi..

      Delete
  2. jurangjan manis dlm minuman, lebihkan manis dalam senyuman. bersyukur walau manis cuma sedikit. sekurangnya masih ada manisnya.

    ReplyDelete
  3. Gula memang perlu untuk tubuh badan tapi kalau berlebihan boleh jadi mudarat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepat tu...setuju jadi sederhana terbaik...

      Delete
  4. Setiap yang berlaku ada hikmahnya

    ReplyDelete

Kata-kata kalian itu INSPIRASI..TERIMA KASIH..